Gör vår undersökning om kompetensutveckling för chansen att vinna en helt gratis utbildning från Keystone Production!

ITIL® 4 Practitioner-Incident Management

BiTA Service Management, i Stockholm (+1 orter)
Längd
1 dag
Pris
11 900 SEK exkl. moms
Nästa kurstillfälle
10 september, 2024 (+2 kursstarter)
Utbildningsform
Onlineutbildning, Öppen utbildning
Längd
1 dag
Pris
11 900 SEK exkl. moms
Nästa kurstillfälle
10 september, 2024 (+2 kursstarter)
Utbildningsform
Onlineutbildning, Öppen utbildning
Från 11 900 SEK exkl. moms / person

Kursbeskrivning


ITIL® 4 Practitioner: Incident Management

Ramverket ITIL® är under ständig utveckling av AXELOS och nu lanseras en ny typ av certifieringsgrundande utbildningar.

På kursen ITIL® 4 Practitioner: Incident Management går vi igenom nyckelbegrepp, principer, värde och utmaningar inom den ITIL-praxis (practice) som heter Incident management. Syftet med Incident management är minimera den negativa effekten av incidenter som inträffar genom att återställa normal servicedrift så snabbt som möjligt. Kursen ger vägledning kring tillämpning av denna ITIL-praxis på både strategisk och operativ nivå.

Incident management som vi känner den sen tidigare är inte längre enbart en process. Alla praxis (förmågor) är beskrivna utifrån ITIL® 4:s fyra dimensioner och är således mycket mer heltäckande än tidigare.

Den här kursen genomförs under en dag och är avsedd för dig som arbetar med incidenthantering och vill få kännedom om det allra senaste inom ITIL®4 Incident management-praxis.

Kursen ingår i en ny serie av endagarskurser för respektive ITIL® 4-praxis.

Praxisen Incident management kan man också lära sig om tillsammans med fyra andra praxis (Problem management, Service Desk, Request management samt Montoring and event management) i en separat tredagars kurs:  Monitor, Support & Fulfil. Den utbildningen är ett alternativ till att gå respektive praxisutbildning där deltagaren får bredare kunskaper om flera praxis, men inte samma djup om den enskilda praxisen.

Förkunskapskrav
Det finns inga formella förkunskapskrav för att få gå kursen men vi rekommenderar att du har gått ITIL Foundation eller har motsvarande kunskap för att kunna tillgodogöra dig kursinnehållet på bästa sätt.

Certifiering
Certifieringen sker inte under kurstillfället utan den sker vid ett separat tillfälle ett antal veckor efter avslutad kurs. Information om certifieringsdatum sker vid kurstillfället.
Certifieringen är på engelska.
OBS! För att få skriva certifieringen krävs att du har ett ITIL 4 Foundation-certifikat.

Kommande kursstarter

Välj mellan 2 kursstarter

10 september, 2024

  • Onlineutbildning
  • Distans

18 november, 2024

  • Öppen utbildning
  • Stockholm

Varför välja BiTA Service Management?

Bli certifierad

Utbildningar för just din roll

Lärare med praktisk erfarenhet

Kursens innehåll

Innehåll
Kursen tar bland annat upp följande ämnen:
1. Förstå nyckelbegrepp i ITIL® 4 i allmänhet och Incident Management i synnerhet
2. Incident management i de fyra dimensionerna
     a. Processerna i Incident management
     b. Roller och kompetenser för Incident management
     c. Hur information och teknologi stöttar incidenthantering
     d. Hur leverantörer och partners involveras
3. Hur ITIL® 4:s mognadsmodell kan användas för att utveckla Incident management
4. Hantering av värdeströmmar
5. Hur ITIL® 4:s vägledande principer fungerar med Incident management

Målgrupp

Målgrupp
Kursen riktar sig främst till dig som

  • är Incident manager redan idag
  • Arbetar med incidenthantering
  • Kommer att börja arbeta inom området

Alla som på något sätt arbetar med att hantera incidenter har stor glädje av kursen.

Upplägg

Målsättning
Efter genomgången utbildning kommer deltagaren bland annat att ha erhållit kunskap om:

  • Värdeströmmar för Incident management
  • Andra praxis som ingår i incidenthanteringen
  • Hur man mäter och följer upp mognaden i hanteringen av incidenter

Språk
Alla begrepp beskrivs med engelsk terminologi.
Kursmaterial och certifieringen är på engelska.
Kursledaren pratar svenska.

Kursmaterial
Materialet är digitalt.

Investering

11 900 SEK exkl. moms

Certifieringsvoucher och kursmaterial ingår i kurspriset.

Tid:9.00 - 17.00

Acknowledgements
Accredited ITIL® 4 Foundation training is provided by BiTA Service Management AB, accredited by PEOPLECERT.
ITIL® is a registered trademark of AXELOS Limited, used under permission of AXELOS Limited. All rights reserved.

Intresseanmälan

Beställ information

Fyll i formuläret för att få mer information om ITIL® 4 Practitioner-Incident Management, direkt från arrangören. Det är gratis och inte bindande!

reCAPTCHA logo Den här hemsidan är skyddad av reCAPTCHA och Googles Integritetspolicy och Användarvillkor tillämpas.
BiTA Service Management
Gamla Brogatan 11
111 20 Stockholm

BiTA Academy - vårt bidrag till positiv förändring och snabb nytta

Vi befinner oss i en tid då kompetensbehovet och förflyttning av organisationer är beroende av verksamheters förmåga att anpassa sig och utveckla sin kompetens. Ytterst handlar det om att kunna skapa kundnytta och samtidigt effektivisera och anpassa organisationen i en...

Läs mer om BiTA Service Management och visa alla utbildningar.

Highlights