Ledarskap för personer i andra länder? - Forum

2015-11-09 12:08   MB

Hej

Jag är matrischef för ett flertal personer spridda över flera länder och där jag inte är den direkta chefen för dessa personer, d.v.s inte nog med att de är spridda över 12 tidzoner det finns en direkt chef att ta hänsyn till också.

Detta ställer helt andra krav på mig för att effektivt kunna leda dessa personer mot ett bra resultat än om de hade varit geografisk nära och direkt under mina "vingar". Några tips???

mvh MB


RE: Ledarskap för personer i andra länder?
2015-11-09 12:10   Anna Granberg

Hej,

Vad roligt att du är intresserad av att förbättra ditt ledarskap!

Jag har tagit fram en sammanställning av olika ledarskapsprogram som kan vara intressanta för dig, du ser dem nedan. Om du hittar någon utbildning som verkar överensstämma med dina behov och önskemål är det bara att göra en intresseanmälan, det är gratis och inte bindande. Du blir då kontaktad med mer information om utbildningen från arrangören.

Se alla ledarskapsprogram

Hoppas detta har varit till hjälp och lycka till!

Hälsningar,
Infoteamet på utbildning.se 


RE: Ledarskap för personer i andra länder?
2015-11-17 11:10   Hans

Hej MB!

Ditt arbete låter väldigt spännande men samtidigt krävande, just på grund av de anledningar du nämner. Jag tror att det du söker är en skräddarsydd utbildning som bygger både på Personal Coaching och Ledarskap. Om du leder din arbetsgrupp med hjälp av olika kommunikationshjälpmedel - telefon, skype mm - bör man självklart bygga in sådana moment i utbildningen.

Du får jättegärna höra av dig till oss på GMS International. Vi är ett globalt utbildningsföretag som alltid skräddarsyr våra kurser och utbildningar utifrån kundens behov.

www.gmsgroup.us.com

Mvh,

Hans Jörnlind
GMS International
hans.jornlind@gmsgroup.se


Så fungerar utbildning.se

Sök och hitta en utbildning du är intresserad av


Beställ information eller boka direkt


Du blir kontaktad av utbildningsarrangören

Håll dig uppdaterad
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få utbildningsförslag, inspiration och aktuell information – direkt till din inkorg. 📨