Hur får man respekt som chef? - Forum

2014-04-04 14:39   Anders

Hur får man respekt som chef? Jag är en nybliven, ganska ung chef som känner att de äldre medarbetarna inte respekterar mig i min nya roll.


RE: Hur får man respekt som chef?
2014-04-04 15:15   Gabrielle Lööf

Hej Anders!

Som chef är det viktigt att bygga upp en god relation till dina anställda. Det betyder inte att du ska bli "bästis" med dem, utan handlar mer om ömsesidig respekt. Som chef är det din uppgift att få alla att känna sig betydelsefulla i verksamheten och att de bidrar till företaget. Det är en bra början att se över hur du kommunicerar med dina anställda idag, känner de att du respekterar dem och deras arbetsroll på företaget?

Som ny chef är det vanligt att man inte känner sig helt trygg i sin nya arbetsroll. Den som är trygg i sitt personliga ledarskap blir bättre på att kommunicera med andra. Som trygg ledare kan du lättare hantera konflikter och få mer respekt från dina medarbetare. Om du har en tydlig handlingsplan för ditt ledarskap så ökar det din självkänsla.

Det finns olika sorters ledarskapsutbildningar och jag rekommenderar att du går en kurs för din självkänslas skull. Med rätt handlingsplan kan du vinna dina medarbetares respekt.

Se alla ledarskapsutbildningar

Om någon av kurserna känns intressanta så rekommenderar jag att du gör en intresseanmälan för mer information. Lycka till!

Vänligen,

Gabrielle, utbildning.se 


Så fungerar utbildning.se

Sök och hitta en utbildning du är intresserad av


Beställ information eller boka direkt


Du blir kontaktad av utbildningsarrangören

Håll dig uppdaterad
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få utbildningsförslag, inspiration och aktuell information – direkt till din inkorg. 📨