Kundservice och kommunikation

Gothia Logistics, Distans (+1 orter)
Längd
15 timmar
Pris
2 900 SEK exkl. moms
Nästa kurstillfälle
Kontakta oss. se detaljer
Utbildningsform
Företagsanpassad utbildning
Längd
15 timmar
Pris
2 900 SEK exkl. moms
Nästa kurstillfälle
Kontakta oss. se detaljer
Utbildningsform
Företagsanpassad utbildning
Från 2 900 SEK exkl. moms / person

Kursbeskrivning

Att skapa mervärden för kunden


I begreppet kundservice finns ett flertal aktiviteter som sker i interaktion mellan köpare, säljare och andra parter, både före, under och efter själva leveransen i syfte att tillföra värde till produkten och för kunden.

Målsättningen för ett företag är att på ett effektivt sätt tillfredsställa kundens önskemål med en effektiv kundservice. Utvecklingen av kundrelationer kräver en förståelse av den process genom vilken kunden skapar värde åt sig själv.

Utbildningsmål

Kursen syftar till att öka kunskapen om processer för att skapa bestående relationer tillsammans med kunder samt en ökad förståelse för anpassad kundservice och kommunikation som konkurrensmedel.

Kommande kursstarter

1 tillgänglig kursstart

Kontakta oss.

  • Företagsanpassad utbildning
  • Sverige

Målgrupp

Kursen vänder sig till dig som arbetar med kundkontakter och logistiktjänster inom lageradministration, distribution, försäljning och orderadministration.

Förkunskaper
Det finns inga formella kunskapskrav, men du får gärna ha arbetat någon tid inom området.

Kursinnehåll

Del 1
• Försäljning och logistik
• Försäljning och materialförsörjning
• Trender bland industriella inköpare
• Leverantörssamarbete
• Enkla rutiner och förbättrat samarbete
• Begreppet leveransservice
• Leveransprecision
• Leveranssäkerhet
• Ledtid och orderprocess
• Ledtidsanalys
• Kundupplevd kvalitet

Del 2
• Administration av verksamhet
• Kundservice
• Att vara kund
• Att skapa kundvärde
• Att skapa relationer
• Att utveckla en kundrelation
• Kundmötenas karaktär
• Kundmöten och relationskostnader
• Att mäta kundrelationers värde

Del 3
• Att möta kunder
• Att vara säljare
• Att kommunicera
• Att lyssna
• Att tala i telefon
• Att vara förberedd vid kundkontakten
• Kundservice och kundbehov
• Vad du kan erbjuda dina kunder
• Avslutning på kundkontakten

Upplägg

Kundservice och kommunikation är en Premiumkurs som läses över internet via vår plattform för e-learning Instant Education.

Utbildningens längd är cirka 15 timmar aktiv studietid, beroende på förkunskaper. I kursen ingår även personlig handledning i obegränsad omfattning via e-mail och/eller telefon. Varje studerande har tillgång till sin kurs i 6 månader.

Investering

Fakturapris
3 050 SEK exkl. moms/studerande.
För större utbildningsprojekt; begär offert.

E-handelspris
2 900 SEK exkl. moms/studerande

Intresseanmälan

Beställ information

Fyll i formuläret för att få mer information om Kundservice och kommunikation, direkt från arrangören. Det är gratis och inte bindande!

reCAPTCHA logo Den här hemsidan är skyddad av reCAPTCHA och Googles Integritetspolicy och Användarvillkor tillämapas.
Gothia Logistics

Gothia Logistics arbetar med organisationsutveckling både på internet och genom möten. Vi är ett av Sveriges ledande utbildnings- och kunskapsföretag med inriktning mot industrins behov och har utbildat företag och privatpersoner över hela världen sedan 1992. Våra webbkurser har två...

Läs mer om Gothia Logistics och visa alla utbildningar.

Highlights