Visa utbildning.se som: Mobil

Skriva för kundtjänst

Företagsuniversitetet
Kort om utbildningen
1 dag
5 900 SEK exkl. moms
Nästa tillfälle: 2020-05-18 - Stockholm
Öppen utbildning
   
Stockholm

Kursbeskrivning

Hjälp kunden via mejl och chatt

  • Kommunicera kort men trevligt i mejl, sms och chatt
  • Bli proffs på att möta synpunkter i skrift
  • Hitta rätt ton och tilltal

Lär dig hjälpa dina kunder effektivt och trevligt via mejl och chatt. Kursen lär dig att kommunicera kort, tydligt och trevligt med alla kunder, oavsett kanal.

Målgrupp

Kursen vänder sig till dig som skriver e-post, chatt och andra korta texter i kundtjänstarbetet.

Syfte och Mål

Kursens mål är att ge dig de kunskaper som behövs för att:

  • kommunicera kort, tydligt och trevligt med dina kunder via t.ex. mejl och chatt
  • kunna hjälpa kunden snabbt och enkelt
  • välja rätt ton och tilltal
  • visa engagemang och empati för din kund
  • skriva korrekt svenska

Övrigt

Kursen kombinerar teori med många praktiska skrivövningar samt analys och diskussion av olika mejl- och chattkonversationer.

Investering

5 900 kronor exkl. moms.

Intresseanmälan

Fyll i formuläret för att få mer information om Skriva för kundtjänst, direkt från arrangören. Det är gratis och inte bindande!

Recensioner

Snittbetyg: 4,7

Baseras på 3 recensioner.

lena
(5)
5 av 5
Peter
(5)
5 av 5
Jesper
(4)
4 av 5

Företagsuniversitetet

Företagsuniversitetet

Hos oss hittar du den kunskap du behöver för att framtidssäkra dig i din yrkesroll. Vi erbjuder kurser inom allt från HR, ledarskap och kommunikation till säkerhet och ekonomi. Både öppna datumsatta kurser och företagsinterna skräddarsydda utbildningar. Hos oss hittar...


Läs mer om Företagsuniversitetet och visa alla utbildningar.

Kontaktuppgifter

Företagsuniversitetet

Box 10074
121 27 Stockholm-Globen

 Visa telefonnummer

Recensioner
Kursrecensioner
(4,6)
Baseras på 3 recensioner.
Läs recensioner
Arrangörsrecensioner
(4,5)
Baseras på 888 recensioner.
Alla recensioner för arrangören