UGL-utbildning - Forum

2007-12-10 20:19   Mikael Johansson
Hej Jag letar en UGL utbildning som inte bara innehåller försvarets syn på det hela utan även företagets verklighet. Föreläsare från någon som har arbetslivsfarenhet från företag. Vi är eventuellt tre stycken här i från som är intresserade. Förslag välkomnas

DUGLO
2007-12-11 21:45   Jesper Falk
Hej Mikael! Jag driver ett företag som heter DUGLO och som bl.a. erbjuder UGL-kurser av hög kvalité. Just nu har jag två kurser inbokade för våren 2008: Vecka 11 10--14 mars samt vecka 14 31 mars--4 april. En manlig samt en kvinnlig handledare, där båda har stor erfarenhet av UGL, inte bara från Försvarsmakten. Du hittar mer info på min hemsida: duglo.se eller om du vill skriva till mig: jesperfalk@bredband.net. Om du vill ringa: 0733-897 476 Med vänlig hälsning Jesper Falk

RE: UGL-utbildning
2008-01-28 11:14   Mona Sandgren Advantum
Hej Roligt att ni är intresserad av UGL. UGL är en upplevelsebaserad utbildning för dig som vill få insikt, inspireras, utvecklas och stärkas i sin ledarroll eller medarbetar roll! Utbildningen är framtagen av Försvarshögskolan och genomförs i helt ny tappning hos oss from våren 2008. I nya UGL har man tagit hänsyn till nya forskningsresultat, en ny värdegrundsteori, har ett nytt självkännedomsinstrument och fokuserar mer på problemlöstning och stress. Vi på Advantum är först ut med nya UGL med utbildningar i hela Sverig. Kontakta oss gärna för att få mer information om innehållet. Våra handledare har lång erfarenhet från näringslivet/ arbetslivet och ledarskapsutveckling. De har också lång erfarenhet från att genomföra UGL utbildningar med lyckat resultat. Närmaste kursdatumet är nu 11-15 februari. Hör gärna av er till mig för mer information / Mona Sandgren Advantum AB 08 - 4418100

RE: UGL-utbildning
2009-09-18 11:11   Mimmi Dahlström
Hej Mikael! Ett bra sätt att uppnå det du efterfrågar är att anlita ett företag som inte har handledare från försvarsmakten utan med bakgrund från näringslivet. Om de dessutom har sin huvudsakliga verksamhet med uppdrag inom den affärslivet så landar du nog rätt i förväntningar. Äventyrens Ö / Dahlström & Partners är ett sådant företag. www.aventyrenso.se Lycka till!

RE: RE: UGL-utbildning
2009-10-03 09:09   www.ugl-akademin.se
Hej Mikael! Du bör inte läsa detta om du är ute efter ett Äventyr! Det första du bör göra är att undersöka om arrangören anser att UGL 2008 är en bra kurs att arrangera. Läs gärna FHS upprop om kvalitetssäkring. Det finns, tro det eller ej, flera arrangörer som uppenbarligen inte tycker att konceptet UGL 2008 är en bra kurs. Fråga gärna varför de håller på med att arrangera UGL-kurser. För att uppnå det du efterfrågar är det bra att anlita ett företag som har handledare med kvalitetsäkrad kompetens helst leg. kbt-psykolog. Har de också en egen erfarenhet av ledarskap inom privat, offentlig och idrottslig verksamhet, så tror jag att det är än bättre. Om företaget dessutom har sina huvudsakliga uppdrag inom den offentliga, kommunala, privata och idrottsliga verksamheten, så är detta ett plus. Har de också en del av sin verksamhet förlagd till undervisning på universitet i gruppsykologi och forskar om UGL-konceptet, så landar du nog rätt med dina förväntningar. Det enda företag som lever upp till detta är ugl-akademin. Hälsningar S-O Krantz www.ugl-akademin.se

Så fungerar utbildning.se

Sök och hitta en utbildning du är intresserad av


Beställ information eller boka direkt


Du blir kontaktad av utbildningsarrangören

Håll dig uppdaterad
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få utbildningsförslag, inspiration och aktuell information – direkt till din inkorg. 📨