UGL-utbildning - Forum

2009-01-07 16:48   Carro
Hej! Jag söker en UGL-utbildning för min avdelning, finns det möjligtvis någon som kan anordna kursen hos oss? Vi sitter i Sundsvall.

RE: UGL-utbildning
2009-01-07 16:53   Gry
Hej Carro, Jag hittade en företagsanpassad utbildning inom UGL där utbildningsanordnaren kommer till er, se länken nedan. » UGL Lycka till!

RE: UGL-utbildning
2009-01-25 12:42   ugl-akademin
Hej Carro! ugl-konceptet är byggt på att gruppen ska vara en "Främmandegrupp" jag vill be dig fundera åtskilliga gånger på att vara med i en grupp som är företagsintern. Min erfarenhet är att du kan komma att dela svårigheter med andra från samma organisation in i framtiden och du kan bli belastad med detta.Jag undrar varför du ska begränsa dina möjligheter till att upptäcka saker inom dig själv med att gå tillsammans med sådana som du kan vara beroende av och i lojalitet till. Sven-Olof Krantz Leg. kbt-psykolog GDQ-Certifierad

RE: UGL-utbildning
2009-09-18 10:59   Mimmi Dahlström
Hej Carro! Ser att din fråga är gammal och att du redan fått ett svar från en av mina kollegor. Håller fullständigt med honom i det han skriver. Här kommer därför en lösning på ditt dilemma: Det finns andra, bra vägar, som kan hjälpa din - och andra grupper. Jag har genomfört över 100 UGL-kurser och träffar ofta chefer som vill ge sin egen grupp lite av vad man själv fick på sin UGL. Ett sätt att lösa det är genom UGL-kompatibla teambuildingprogram. Man arbetar då utifrån samma teorier men på ett helt annat sätt och med andra typer av övningar. Syftet är att ge gruppen gemensamma verktyg och att skapa goda relationer som leder till en ökad effektivitet. Sådana program kan genomföras hos er och vårt företag har 15 års erfarenhet av det. Ett annat sätt är att göra företagsinterna uvecklingsprogram med fokus på ledarskap på samma sätt som den tidigare UGL:en. Ett sådant upplägg innehåller färre gruppdynamiska övningar men ger fler verktyg än en UGL-kurs. Vi har 8 sådana kurser på mellan 3 - 25 dagar beroende på behov. Lycka till! Mimmi Dahlström Utbildningsansvarig Äventyrens Ö / Dahlström & Partners www.aventyrenso.se

RE: UGL-utbildning
2009-09-21 09:26   kollega med LU.
Hej Jag vet ytterligare aktörer som kan hjälpa er. Kontakta Lysande Utsikter som finns i Sundsvall

Så fungerar utbildning.se

Sök och hitta en utbildning du är intresserad av


Beställ information eller boka direkt


Du blir kontaktad av utbildningsarrangören

Håll dig uppdaterad
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få utbildningsförslag, inspiration och aktuell information – direkt till din inkorg. 📨