Kursbeskrivning

Marknadsföring på Linkedin – strategi, innehåll och annonsering
Välkommen till en praktiskt inriktad heldagsutbildning i hur ditt företag kan använda Linkedin framgångsrikt som marknadsföringskanal. Du får lära dig hur du skapar en strategi för er Linkedin-närvaro, engagerar dina medarbetare och skapar attraktivt innehåll. Stor vikt läggs vid hur du annonserar på Linkedin, hittar och segmenterar din målgrupp och får leads.
Kommande kursstarter
Målgrupp
UTBILDNINGEN RIKTAR SIG TILL:
Kursen riktar sig främst till dig som arbetar strategiskt eller operativt med Linkedin inom marknadsföring och kommunikation.
Kursinnehåll
UTBILDNINGEN GÅR IGENOM:
- Hur du skapar en strategi för er närvaro på Linkedin
- Hur du får din egen organisation att bli engagerad i er Linkedin-närvaro
- Hur du skapar och bygger upp en Linkedin-sida för företag och organisationer
- Hur du kan mäta följarnas engagemang
- Hur annonseringsverktyget Campaign Manager fungerar
- Hur du når din målgrupp på Linkedin när du annonserar
- Hur du hittar din målgrupp på Linkedin genom att söka på bransch, funktioner och titlar och hur seniora personerna är
- Hur du kan generera leads på Linkedin
MÅL MED UTBILDNINGEN:
Kursens övergripande syfte är att samtliga deltagare ska få nya insikter och praktiska råd för hur Linkedin kan användas i sin marknadsstrategi.
Upplägg
Program
09.00 Välkomnande och introduktion
- Introduktion av kursledare och deltagare
- Genomgång av dagen: tider och agenda
09.15 Introduktion till Linkedin
- Hur Linkedin gått från att vara en cv-databas till en mötesplats, innehålls- och marknadsföringskanal
- Affärsområden och tjänster på Linkedin
10.15 Kaffe
10.30 LinkedIn i sociala mediemixen
- Behörighet och vad du kan göra på din företagssida
- Följare och räckvidd
- Vad går att mäta och hur du gör det
11.30 Lunchpaus
12.30 Målgruppsgenomgång
- Genomgång av målgrupp
- Kategorisering utifrån bransch, funktion, titlar och hur seniora personerna är
- Hur du kan söka fram och nå en specifik målgrupp
13.30 Content marketing
- Hur du skapar innehåll som engagerar och ger effekt
- Teknisk genomgång: bildformat, länkning för uppdateringar
- Hur du kan generera leads på Linkedin: case och exempel
15.00 Kaffepaus
15.15 Employer engagement
- Hur du skapar engagemang bland medarbetare och får ditt innehåll att spridas
15.45 Annonsering på Linkedin
- Genomgång av sponsrade inlägg: InMails, Dynamic Ads och Lead Gen Forms
- Praktisk genomgång av annonseringsverktyget Campaign Manager
16.30-17.00 Sammanfattning och avslutning
Intresseanmälan
Recensioner
Snittbetyg: 4,5
Spännande insikter och till ganska stor del en omvälvande dag, det jag trodde gällde för sociala medier verkar inte vara det som gäller längre. Inser att om vi ska bli bättre ...

Resumé Akademi
Resumé Akademi är ledande inom utbildningar för dig inom marknadsföring, kommunikation och media. Vår idé och vår uppgift är att vidareutbilda, kompetensutveckla och förse dig med kurser inom digital kommunikation, marknadsstrategi, sociala medier, medieval och dataanalys....
Informativ och tydlig. Visar på hur komplext det är och att det finns så mycket mer att fördjupa sig kring.