Nyhetsbrev som fungerar – verktyg och metoder för att lyckas

Resumé Akademi, i Stockholm (+1 orter)
Längd
1 dag
Pris
10 900 SEK exkl. moms
Nästa kurstillfälle
12 september, 2024 (+2 kursstarter)
Utbildningsform
Öppen utbildning, Företagsanpassad utbildning
Längd
1 dag
Pris
10 900 SEK exkl. moms
Nästa kurstillfälle
12 september, 2024 (+2 kursstarter)
Utbildningsform
Öppen utbildning, Företagsanpassad utbildning
Från 10 900 SEK exkl. moms / person

Kursbeskrivning

Nyhetsbrev som fungerar

Länge leve nyhetsbrevet – ett av de mest kraftfulla sätten att hålla dig top of mind hos dina kunder. Denna utbildning handlar om hur du producerar det perfekta nyhetsbrevet, som både blir läst och triggar till action. Vi går igenom hur du använder nyhetsbrevet för att bygga ditt varumärke, skapar värde för mottagaren och får antalet prenumeranter att växa. Du får även lära dig hur du skriver ämnesrader som fungerar och hur du ökar öppnings- och klickfrekvens.

Att skapa ett fungerande nyhetsbrev handlar om så mycket mer än att hitta på en klickvänlig ämnesrad eller formulera ditt företags erbjudande i ytterligare en kanal. Det handlar om att utnyttja nyhetsbrevets fördelar och att skapa ett värde för dina kunder samtidigt som brevet måste lira med ditt företags varumärke. Denna utbildning handlar om hur du skapar en långsiktig innehållsstrategi som fungerar och hur du tillämpar den.

Kommande kursstarter

Välj mellan 2 kursstarter

12 september, 2024

  • Öppen utbildning
  • Stockholm

Hör gärna av er för mer information

  • Företagsanpassad utbildning
  • Sverige

Målgrupp

UTBILDNINGEN RIKTAR SIG TILL:

  • Kommunikatörer
  • Marknadsförare
  • Online Marketing Managers
  • Projektledare
  • Digital Business Developers/Affärsutvecklare
  • E-commerce Managers

Kursinnehåll

DU FÅR LÄRA DIG:

  • Nyhetsbrevets fördelar och hur du kan använda dem för att bygga ditt varumärke och skapa värde för mottagaren
  • Hur du kan sälja mer med hjälp av ert nyhetsbrev
  • Skrivknepen som gör att läsarna verkligen läser
  • Faktorer som påverkar öppningsfrekvens, läsning och klickfrekvens
  • Allt du behöver veta om call-to-action
  • Hur du skriver ämnesrader som fungerar
  • Vad du ska göra för att få antalet prenumeranter att växa – och vad du inte ska göra
  • Hur du blir en bra beställare av innehåll till ditt nyhetsbrev

Upplägg

PROGRAM

09.00 Introduktion
Introduktion, presentationsrunda och förväntningar på dagen

09.15 Nyhetsbrev då och nu

  • Vad är ett nyhetsbrev?
  • Hur har nyhetsbreven utvecklats under åren och vilka trender ser vi idag?
  • Vi tittar på bra och mindre bra exempel – analyserar och diskuterar

10.15 Kaffe

10.30 Så skapar du värde för dina mottagare

  • Nyhetsbrevet som en del i din content marketing-strategi
  • Vad är ett innehåll som skapar värde?
  • Skrivknepen som gör att läsarna verkligen läser
  • Praktisk övning: Vi tittar på olika varumärken och hur man kan skapa värdeskapande innehåll för dessa

12.00 Lunch

13.00 Innehåll och användarbeteende

  • Faktorer som påverkar öppningsfrekvens, läsning och klickfrekvens
  • Allt du behöver veta om call-to-action
  • Så skriver du ämnesrader som fungerar
  • Konsten att mixa ert eget innehåll med externt innehåll i brevet
  • Så får du antalet prenumeranter att växa

15.00 Kaffe

15.15 Praktisk övning

  • Vi tittar på olika nyhetsbrev och gör dem bättre tillsammans
  • Så kan du ta alla idéer från kursen vidare till ditt eget arbete med nyhetsbrev
  • Vanliga fallgropar
  • Så blir du en bra beställare av innehåll till ditt nyhetsbrev

16.30-17.00 Sammanfattning/tid för frågor/avslut

Kursens mål

MÅL MED UTBILDNINGEN:
Att du som deltagare ska få goda praktiska och teoretiska kunskaper om nyhetsbrev, massor av inspiration samt verktyg för att tillämpa dina nya kunskaper i din egen verksamhet.

Kursledare

Anna Holmquist
Anna Holmquist är journalist och en av Sveriges mest erfarna content marketing-experter. Under många år har Anna hjälpt kunder som PwC, Houzz och Stampen med strategier och innehållsskapande. Anna driver idag den redaktionella plattformen Gazzine där hon bland annat hjälper varumärken med strategi och innehåll till framgångsrika nyhetsbrev. Hon ligger även bakom nyhetsbrevet Tagga Till. Anna har tidigare varit vd för medieteknikbolaget Strossle, arbetat som chefredaktör på Sveriges största familjesajt, Familjeliv, samt på contentbyrån OTW.

Åsa Lekberg Steinsvik
Åsa Lekberg Steinsvik är journalist och rutinerad redaktör och har mångårig erfarenhet av redaktionella uppdrag för några av Sveriges största redaktioner och kända varumärken. Som journalist har Åsa producerat texter till bland annat DN, tidningen Vi och flera varumärken inom Bonnier. Parallellt med sin journalistiska verksamhet har Åsa jobbat som projektledare inom content marketing och arbetat med produktion av kundtidningar, webb och nyhetsbrev för Coop, Gevalia, Stockholms Läns Landsting, Ullared och We Effect. Åsa brinner för storytelling och kommer dela med sig hur man skapar innehåll som triggar, överraskar och berör. Idag arbetar Åsa som redaktionschef på Gazzine produktion.

Intresseanmälan

Beställ information

Fyll i formuläret för att få mer information om Nyhetsbrev som fungerar – verktyg och metoder för att lyckas, direkt från arrangören. Det är gratis och inte bindande!

reCAPTCHA logo Den här hemsidan är skyddad av reCAPTCHA och Googles Integritetspolicy och Användarvillkor tillämapas.

Recensioner

Snittbetyg: 4,5

Baseras på 64 recensioner
Skriv en recension
5/5
Kursdeltagare
20 mar 2024

Bra! Massor med tips! Plocka in lite AI kan vara intressant också!

5/5
Kursdeltagare
20 mar 2024

Jättebra, fick många bra verktyg att ta med mig tillbaka.

3/5
Kursdeltagare
20 mar 2024

Tycker den var inspirerande men lite grund och lite för high level.

Resumé Akademi
Stockholm

Resumé Akademi

Resumé Akademi är ledande inom utbildningar för dig inom marknadsföring, kommunikation och media. Vår idé och vår uppgift är att vidareutbilda, kompetensutveckla och förse dig med kurser inom digital kommunikation, marknadsstrategi, sociala medier, medieval och dataanalys....

Läs mer om Resumé Akademi och visa alla utbildningar.

Highlights