Gör vår undersökning om kompetensutveckling för chansen att vinna en helt gratis utbildning från Keystone Production!

Unboxing marketing

Längd
2 dagar
Längd
2 dagar
Få mer information om utbildningen, arrangörerna svarar oftast inom 48h 👍

Kursbeskrivning

Unboxing marketing - förstå och använd konsumentbeteenden och marknadstrender

Marknaden är utgångspunkten för all ekonomisk aktivitet. För att utveckla och upprätthålla varumärken som gör skillnad och spelar roll för konsumenter och samhälle måste företag, organisationer och entreprenörer förstå komplexiteten och dynamiken på de marknader där de verkar.

Programmet baseras på den senaste forskningen och ger nya insikter om samhällstrender, marknader, varumärken och konsumenter – kunskaper som stärker beslutsfattare i att nå den fulla potentialen i sina erbjudanden, att skapa marknader och att utveckla produkter och tjänster till varumärken.

Vi går igenom hur du, genom att vara nyfiken på dina kunder, genererar kunskaper som kan användas för att stärka utvecklingen av din verksamhet och dina varumärken. Du får med dig nya metoder för att designa varumärkesupplevelser som slår an hos konsumenterna. Dessutom lär du dig varför du ska låta marknadsföringen vara en strategisk plattform för värdeskapande, som genomsyrar verksamhetens aktiviteter, i stället för en funktion i slutet av värdekedjan.

Målgrupp

– Beslutsfattare inom marknadsföring och försäljning

– Ledande befattningshavare på mindre och medelstora bolag

– Reklam- och kommunikationsbyråer

Upplägg

SCHEMA DAG 1

• Förmiddag: Trender inom marknadsföring

• Eftermiddag: Konsumentbeteenden

SCHEMA DAG 2

• Förmiddag: Att skapa marknader

• Eftermiddag: Brand experience design – att utveckla produkter och tjänster till varumärken genom att designa varumärkesupplevelser som slår an hos kunder och samhälle

Tid & plats

23-24 maj, 2024 – på Handelshögskolan vid Göteborgs universitet

Investering

Pris: SEK 16 900 (exkl. moms)

Kursledare

Föreläsare: Benjamin Hartmann

Benjamin Hartmann är professor i företagsekonomi med inriktning mot marknadsföring på Handelshögskolan vid Göteborgs Universitet.

Hans prisbelönta forskning är publicerad i ledande akademiska tidskrifter och han är krönikör i tidskriften Resumé Insikt där han tar upp den senaste marknadsföringsforskningen och dess praktiska betydelse.

Benjamin Hartmann har även erfarenhet från uppdrag som konsult inom marknadsföring.

Intresseanmälan

Beställ information

Fyll i formuläret för att få mer information om Unboxing marketing, direkt från arrangören. Det är gratis och inte bindande!

reCAPTCHA logo Den här hemsidan är skyddad av reCAPTCHA och Googles Integritetspolicy och Användarvillkor tillämpas.
Handelshögskolan vid Göteborgs universitet - GU Executive Education
Box 609
405 30 Göteborg

GU Executive Education - a part of The School of Business, Economics and Law at the University of Gothenburg - delivers an Executive MBA programme with a global focus, and custom programmes for the private and public sectors. Deliveries take...

Läs mer om Handelshögskolan vid Göteborgs universitet - GU Executive Education och visa alla utbildningar.

Highlights