Kursbeskrivning
Unboxing marketing - förstå och använd konsumentbeteenden och marknadstrender
Marknaden är utgångspunkten för all ekonomisk aktivitet. För att utveckla och upprätthålla varumärken som gör skillnad och spelar roll för konsumenter och samhälle måste företag, organisationer och entreprenörer förstå komplexiteten och dynamiken på de marknader där de verkar.
Programmet baseras på den senaste forskningen och ger nya insikter om samhällstrender, marknader, varumärken och konsumenter – kunskaper som stärker beslutsfattare i att nå den fulla potentialen i sina erbjudanden, att skapa marknader och att utveckla produkter och tjänster till varumärken.
Vi går igenom hur du, genom att vara nyfiken på dina kunder, genererar kunskaper som kan användas för att stärka utvecklingen av din verksamhet och dina varumärken. Du får med dig nya metoder för att designa varumärkesupplevelser som slår an hos konsumenterna. Dessutom lär du dig varför du ska låta marknadsföringen vara en strategisk plattform för värdeskapande, som genomsyrar verksamhetens aktiviteter, i stället för en funktion i slutet av värdekedjan.
Kommande kursstarter
Målgrupp
– Beslutsfattare inom marknadsföring och försäljning
– Ledande befattningshavare på mindre och medelstora bolag
– Reklam- och kommunikationsbyråer
Upplägg
SCHEMA DAG 1
• Förmiddag: Trender inom marknadsföring
• Eftermiddag: Konsumentbeteenden
SCHEMA DAG 2
• Förmiddag: Att skapa marknader
• Eftermiddag: Brand experience design – att utveckla produkter och tjänster till varumärken genom att designa varumärkesupplevelser som slår an hos kunder och samhälle
Tid & plats
23-24 maj, 2024 – på Handelshögskolan vid Göteborgs universitet
Investering
Pris: SEK 16 900 (exkl. moms)
Kursledare
Föreläsare: Benjamin Hartmann
Benjamin Hartmann är professor i företagsekonomi med inriktning mot marknadsföring på Handelshögskolan vid Göteborgs Universitet.
Hans prisbelönta forskning är publicerad i ledande akademiska tidskrifter och han är krönikör i tidskriften Resumé Insikt där han tar upp den senaste marknadsföringsforskningen och dess praktiska betydelse.
Benjamin Hartmann har även erfarenhet från uppdrag som konsult inom marknadsföring.
Intresseanmälan
GU Executive Education - a part of The School of Business, Economics and Law at the University of Gothenburg - delivers an Executive MBA programme with a global focus, and custom programmes for the private and public sectors. Deliveries take...