Kurser inom personalutveckling

Personalutveckling = en investering för ökad lönsamhet. Personalutveckling är ett effektivt sätt att utveckla ett företags verksamhet. Med en utbildning i personalutveckling förstår du hur du bäst kan ta tillvara på och förbättra medarbetarnas förutsättningar att utföra sina arbetsuppgifter.
Filtrera efter
Utbildningsform
Kategori
Plats
Visa alla filter
Visar 1-7 av 7 träffar
Annonser

Reportage inom

Mer om Kurser inom personalutveckling

En organisation eller företag är inte mer än de medarbetare som arbetar där. Företagets gemensamma kompetens är ständigt beroende av den kompetens som finns hos vardera medarbetaren, detta betyder att effektiviteten hos ett företag är beroende av medarbetarnas prestationsförmåga. I de företag och organisationer där det finns en positiv företagskultur kan man se att samtliga medarbetare presterar sitt absolut yttersta vilket leder till att arbetsklimatet främjas av effektivitet, harmoni samt kreativitet, fraktorer som man inte kan tvinga fram. Oavsett om du arbetar inom vård, juridik, teknik och bygg, ekonomi eller IT är du aldrig helt fullärd. 


Personalutveckling - ett strategiskt verktyg

Personalutveckling är ett strategiskt verktyg för att utveckla ett företags verksamhet. Det är ett steg som tas för att definiera de kompetensbehov som finns på ett företag samt för att se förstärka och förnya dessa. Kortfattat man säga att personalutveckling som en sammanfattande beteckning för kompetenshöjande åtgärder är en västenlig faktor i ett företags mål mot ständigt ökad lönsamhet. Personalutveckling leder till olika åtgärder för utveckling samt nyförvärv av kunskaper, färdigheter och attityder som inte bara ligger i linje med medarbetarens individuella ambitioner och förutsättningar men som dessutom kan ge hen de önskade eller de kvalifikationer som krävs för nuvarande samt framtida arbetsuppgifter.

Vad vill man uppnå med personalutveckling?

Målet med personalutveckling är att är förbättra medarbetarnas förutsättningar när det kommer till att utföra nuvarande och kommande arbetsuppgifter, vilket leder till att man främjar företagets effektivitet.

Personalutveckling kräver en systematisk planering och uppföljning för det ska ge maximalt utbyte för båda parter. Både chefen och medarbetaren har ett gemensamt ansvar för den kompetens som krävs tas till vara och samtidigt utvecklas