Hur kan du bidra till ett kundbemötande i världsklass? - Forum

2014-04-07 13:52   Claes

Jag jobbar på ett företag som sysslar med försäljning av tjänster och ska nu bli ansvarig för att fixa utbildningar till våra försäljare. För oss är det otroligt viktigt att våra kunder får ett mycket bra bemötande och jag skulle därför behöva lite vägledning i hur ett bra kundbemötande går till. Jag skulle även vara intresserad av att gå en kurs själv, eventuellt anordna en utbildning till våra säljare. Vilka vägar finns det för mig?


Svar: Hur kan du bidra till ett kundbemötande i världsklass?
2014-04-07 14:08   Lina Johnsson

Hej,

Ett bra kundbemötande är väldigt viktigt. Det finns många olika sätt att öva upp sitt kundbemötande. Ett tillvägagångssätt är att börja med att fundera över sitt eget beteende och att tänka på att vara tydlig i sin kommunikation för att inge förtroende hos kunden. 

Här kan du se kurstips för dig som vill bli bättre på kundbemötande

Där kan du enkelt sortera kurserna efter ort, pris och längd för att sedan fylla i en intresseanmälan. Det är självklart inte bindande och helt kostnadsfritt. Därefter blir du snabbt kontaktad med mer information om av den arrangör som håller kursen.

Hoppas att detta har varit till hjälp och att ni lyckas utveckla ett ännu bättre kundbemötande i framtiden!

Hälsningar,

Infoteamet på utbildning.se 


Så fungerar utbildning.se

Sök och hitta en utbildning du är intresserad av


Beställ information eller boka direkt


Du blir kontaktad av utbildningsarrangören

Håll dig uppdaterad
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få utbildningsförslag, inspiration och aktuell information – direkt till din inkorg. 📨