Konflikthantering - Trygga telefonen

TS Utbildning , Rikstäckande
Längd
4 - 5 Timmar
Nästa kurstillfälle
Hör gärna av er för mer information se detaljer
Utbildningsform
Företagsanpassad utbildning
Längd
4 - 5 Timmar
Nästa kurstillfälle
Hör gärna av er för mer information se detaljer
Utbildningsform
Företagsanpassad utbildning
Få mer information om utbildningen, arrangörerna svarar oftast inom 48h 👍

Kursbeskrivning

Trygg i Telefon

Konflikthantering samt hot och våld för personal i telefon

Utbildningen Trygg i telefon riktar sig till företag med personal inom kundservice, växel, försäljning eller telemarketing där man både ringer kund och tar emot samtal. Denna yrkesgrupp utsättas ofta för missnöjda kunder och ibland även direkt hotfulla samtal. Under utbildningen fokuserar vi på hur man som företag hittar en balans mellan att uppfattas som ett kundvänligt och professionellt företag med bra rykte, samtidigt som man effektivt hanterar konflikter i telefon och inkomna uttalade hot.

Utbildningen omfattar både en teoridel och en praktisk scenarioträning där kursdeltagarna får träna på och befästa sina nyvunna kunskaper. Vi tränar på att ta alla för företaget relevanta typer av samtal och hur man bör hantera allt från missnöjda kunder till direkt hotfulla samtal. Utbildningen är skapad för myndigheter och företag som vill förbereda sin personal, revidera eller upprätta handlingsplaner och checklistor eller vill agera med trygghetsskapande utbildning på redan upplevda negativa erfarenheter.

Kommande kursstarter

1 tillgänglig kursstart

Hör gärna av er för mer information

  • Företagsanpassad utbildning
  • Sverige

Målgrupp

Utbildningen är skapad för myndigheter och företag som vill förbereda sin personal, revidera eller upprätta handlingsplaner och checklistor eller vill agera med trygghetsskapande utbildning på redan upplevda negativa erfarenheter. Inga förkunskaper krävs. 

Kursinnehåll

Grundläggande kunskaper:

Bland annat i konflikthantering, effektiv och bemötande kommunikation och stresshantering.


Konfliktdämpande samtalsteknik:

Ger effektiv kommunikation med missnöjda kunder och lägre antal avslutade samtal med negativ kunduppfattning.

Förmåga att ge negativa besked:

Ibland har man inget val än att göra en kund besviken, men hur man gör det spelar stor roll både för kund och medarbetare.

Praktisk övning:

Utbildningen innehåller övningsmoment med inringande skådespelare för att deltagarna ska få testa syna nya färdigheter.

Upplägg

Hel eller halvdagsutbildning: Utbildningen utformas efter verksamhetens behov både i längd och innehåll. 

Kursledare

Vi har lång erfarenhet av ledning och utbildning inom Polismyndigheten, Försvarsmakten, handels-branschen, kommunal verksamhet och svenska skolan.

Examen, diplom m.m.

Efter kursen får alla deltagare ett personligt intyg att de genomfört utbildningen.

Intresseanmälan

Beställ information

Fyll i formuläret för att få mer information om Konflikthantering - Trygga telefonen, direkt från arrangören. Det är gratis och inte bindande!

reCAPTCHA logo Den här hemsidan är skyddad av reCAPTCHA och Googles Integritetspolicy och Användarvillkor tillämapas.
Highlights