Visa utbildning.se som: Mobil

Personlig effektivitet och planering

Mercuri Kongress
Kort om utbildningen
Nästa tillfälle: Enligt förfrågan - Sverige
Företagsanpassad utbildning
   
Rikstäckande

Kursbeskrivning

Hinn mer och må bättre – Kurs i planering och effektivitet
Bli chef över din tid

Under utbildningen jobbar vi med att skapa ett nytt arbetssätt och samtidigt träna på hur det nya flödet skall fungerar för just dig.

Vi jobbar med dina riktiga arbetsuppgifter dvs att du strukturerar, prioriterar och planerar dina ordinarie arbetsuppgifter under utbildningen.

Vi synliggör din verklighet med hjälp av bland annat era tekniska hjälpmedel. Då större delen av deltagarna på utbildningen jobbar i Microsoft miljö med Outlook och OneNote är det stort fokus på dessa system. För dig som använder andra system, exempelvis Notes, Google etc hjälper vi dig individuellt med att anpassa ditt arbetssätt utifrån den befintliga tekniken.

Innehåll

Dag 1 - Agenda
Beslutsfattande

Varje dag fattar vi mellan 2 500 och 10 000 beslut.
Förhalningbeteende - en mänsklig företeelse
Beslutsfattande - workshop kring förhalning och "Gör det NU"-beteende

PLANERING & PRIORITERING

Tidstjuvar
Prioriteringsmodell – vad tillför värde?
Tidsinvestering – hur mycket av det du gör tillför värde? Diskussion och gemensam träning
Verktyg för planering
Motverka stress genom att planera

Vad händer i kroppen när du är stressad?
Hur märker andra att du är stressad?
Vad kan du göra för att förebygga stress i din vardag? Gruppdiskussion
Dag 2 - Agenda
Struktur - hjärnan gillar ordning och reda

Varför skall vi ha en bra struktur?
Vad är en bra struktur?
Fysisk struktur på din arbetsplats
Elektronisk struktur

Praktiskt arbete med struktur

Hantering av ditt mejlprogram
Bygga en effektiv struktur
Olika möjligheter för att hitta i din struktur
LEAN (5S)
Praktiskt arbete

Team effektivitet

Riktlinjer för mejlkommunikation.
Smartphone – när förväntas du vara tillgänglig? Gruppdiskussion
Arbeta effektivt i öppen kontorsmiljö och projektteam. Workshop
Effektivare möten – typ av möte, syfte, roller och ansvar
Efter utbildningen diskuterar vi vilka fallgropar som finns och hur vi undviker dem. Vi diskuterar i grupp vad vi gjort under dagarna och du får med dig en checklista hem som du kan ha till hjälp dig i ditt dagliga arbete.

Personlig återkoppling

Kursledaren kombinerar teori med praktiska övningar där du får en mängd välbeprövade verktyg för att jobba än mer effektivt. Dina nya kunskaper kan du sedan applicera direkt i din dagliga verksamhet. Uppföljningen i form av telefon-coaching sker ca 2-4 veckor efter kursen och ingår i den ordinarie kursavgiften.

Då går vi tillsammans igenom hur du tillämpat de förändringar du kände att du ville genomföra och du får tillfälle ställa konkreta frågor utifrån din arbetsplats och situation. Genomgången tar ungefär en halvtimme.

Intresseanmälan

Fyll i formuläret för att få mer information om Personlig effektivitet och planering, direkt från arrangören. Det är gratis och inte bindande!

Mercuri Kongress

Mercuri Kongress

Specialister på administration och kundservice!

Letar du efter kompetensutveckling inom administration eller kundservice? Mercuri Kongress är specialiserade inom administration och kundservice! Vi erbjuder utbildning inom säljande kundbemötande, kommunikation, personlig kompetensutveckling och faktakurser för kundservice, administratörer/koordinatorer, assistenter, sekreterare, projektledare och gruppchefer. Välj mellan öppna utbildningar, skräddarsydda...


Läs mer om Mercuri Kongress och visa alla utbildningar.

Kontaktuppgifter

Mercuri Kongress

Orrspelsvägen 13
167 66 Bromma

 Visa telefonnummer

Recensioner
Kursrecensioner
Bli den första att recensera Personlig effektivitet och planering!

Arrangörsrecensioner
(4,9)
Baseras på 16 recensioner
Alla recensioner för arrangören