Kursbeskrivning
Sälj värde, inte pris!
I vår utbildning värdebaserad försäljning får du en förståelse för hur du kan arbeta med värdebaserad försäljning med dina kunder. Du lär dig mer om hur du kan skapa värde för kunden, bland annat genom att utmana kunden och ställa de frågor som både stärker förtroendet i relationen, svarar på deras problem och utvecklar affärsmöjligheterna. I kursen går vi igenom hur du fokuserar på att skapa värde, istället för att bara sälja en produkt.
En utbildning för alla säljare som vill utveckla sin försäljning och sin affär och lära sig att skapa värde för kunden istället för att bara sälja en produkt. Vi blandar fysiska träffar med digitala moduler som du gör på egen hand.
Så här säger tidigare kursdeltagare från våra försäljningsutbildningar
”En omfattande utbildning som gett mig flera helt nya infallsvinklar! Den gav mig kunskap om hur jag skapar struktur i kundarbetet vilket gör att jag får en större förståelse för kundens situation, utmaningar och mål. Mycket värdefull information att ta del av”
Lotta Söderholm, Säljare &Frankly som gått Key Account Management
”Bra att få nya tankar och modeller för att kunna arbeta på ett mer framåtlutat och strategiskt vis. Kombinationen med digitalt och fysiskt var också bra! Bra diskussioner på plats och mycket möjlighet till eftertanke vid det digitala.”
Susanne Holmgren, HR & Marketing Manager, KYOCERA Document Solutions Nordic AB som gått Commercial Director Master Class
Kommande kursstarter
Målgrupp
Det här är en säljutbildning som passar alla säljare som vill utveckla sin försäljning och sin affär och lära sig att skapa värde för kunden istället för att bara sälja en produkt.
Kursinnehåll
Du kommer att lära dig...
- Att förstå värdebaserad försäljning
- RISE-processen
- Differentierad försäljning
- Empati-/Projektionstest
- FOCA-tekniken
- Upptäcka din klients behov och motiv
- Säkerställa samarbete med kunden och förstå dina viktigaste intressenter
- Hantera olika kontakter hos kunden
- Att förstå din kunds behov
- Ställa frågor på rätt sätt
- Att se och upptäcka behov hos kunden
- Att ta fram ditt unika värde
- Identifiera beslutsfattare
- Värdekedjan och konkurrensfördelar
- Använda storytelling för att skapa värde
- Argumentation
- Invändningshantering
- Analysera affärsmöjligheter
Video
Upplägg
Kick-start Webinar: 2 timmar
Digitala moduler (Engelska): 10 timmar
Lärarledd undervisning: 2 dagar
Uppföljning och Diplomering: 3 timmar
Lärteamsträffar, Träning på jobbet, Uppgifter
Värdebaserad Försäljning är en utbildning på 2 dagar och bedrivs med en blandning av korta föreläsningar, gruppdiskussioner, eget arbete, olika case men även tillämpning av olika verktyg som hjälper dig att utveckla din försäljning.
Under denna utbildning kommer du jobba mycket du tillsammans med dina kurskamrater och har möjlighet att ställa frågor och dela erfarenheter. Mellan utbildningstillfällena kommer du också att arbeta med några av dina kurskamrater i ett lärteam för grupparbeten och gemensamma övningar för att utveckla er försäljning.
Genom att utföra uppgifter direkt på din arbetsplats får du ett försprång när det kommer till att implementera dina nya kunskaper kring värdebaserad försäljning i vardagen.
Investering
Investeringen är 15 900 exkl. moms. I priset ingår utbildningsmaterial, fika och lunch.
Examen, diplom m.m.
Efter utbildningens slut premieras du med ett diplom från Mercuri International Business School.
Intresseanmälan
Recensioner
Snittbetyg: 4

Mercuri International Buisness School
Hos oss hittar du utbildningar på alla nivåer som ger motivation, kunskaper, vanor och verktyg för att du ska bli framgångsrik inom försäljning, förhandling och ledarskap. Våra konsulter har både lång erfarenhet och specialistkompetens och leder utbildningar där vi blandar...
Läs mer om Mercuri International Sverige AB och visa alla utbildningar.
Mycket kompetent kursledare som var bra på att inte bara dela med sig av kunskap utan även sätta sig in i kursdeltagarnas utmaningar och koppla innehållet till deras utmaningar....