Hur fungerar nlp? - Forum

2014-04-09 08:53   Glenn

Jag har gått en del coachutbildningar och har genom dem fått upp ögonen för nåt som heter NLP. Det jag inte vet är, vad det egentligen är och hur det fungerar. Om det låter intressant kan jag nog vara intresserad av att läsa en kurs. Hälsningar, Glenn


RE: Hur fungerar nlp?
2014-04-09 09:14   Lina Johnsson

Hej Glenn!

Kul att du kontaktar oss på utbildning.se med din fråga om NLP och coaching!

NLP står för Neuro Lingvistisk Programmering, och används som tillvägagångsätt för att ta reda på och förstå hur framgångsrika människor skapar resultat genom att titta på hur de använder sin hjärna (neurologi) och språk (lingvistik). Genom att Programmera kan man skapa en modell av deras beteende och använda den för att lära andra samma framgångrika beteende.

Idag används NLP och dess verktyg ofta inom coaching men det kan avändas även inom andra branscher, såsom idrott, ledarskap, försäljning etc. Just benämningen NLP används numera för modelleringsprocessen och för de verktyg man ofta får lära sig under en NLP-utbildning.

Se alla utbildningar inom NLP här

Hoppas att detta kan hjälpa dig att få en mer klar bild av vad NLP är och vilka utbildningar som finns tillgängliga!

Vänligen,

Lina, utbildning.se


Utbildningskategorier som matchar tråden
Så fungerar utbildning.se

Sök och hitta en utbildning du är intresserad av


Beställ information eller boka direkt


Du blir kontaktad av utbildningsarrangören

Håll dig uppdaterad
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få utbildningsförslag, inspiration och aktuell information – direkt till din inkorg. 📨