Hantera svåra samtal - Juridisk kurs

JUC, i Stockholm (+1 orter)
Längd
6 timmar
Pris
7 995 SEK exkl. moms
Nästa kurstillfälle
2 maj, 2024 (+2 kursstarter)
Utbildningsform
Öppen utbildning, Onlineutbildning
Längd
6 timmar
Pris
7 995 SEK exkl. moms
Nästa kurstillfälle
2 maj, 2024 (+2 kursstarter)
Utbildningsform
Öppen utbildning, Onlineutbildning
Kursen är bokningsbar via arrangörens hemsida 🤗

Kursbeskrivning

Så möter du svåra dialoger

Tycker du det känns svårt att ta upp det där problemet eller ge konstruktiv feedback?

Känner du dig osäker på hur du ska bemöta andras missnöje eller reaktioner?

Vill du veta hur du kan skapa samförstånd och lösningsfokus även i ett konfliktfyllt samtal?

Hur vi hanterar kommunikationen i svåra situationer är avgörande för hur vi bygger tillitsfulla relationer och skapar goda resultat. Den här kursen ger dig stöd och konkreta verktyg för att kunna hantera och kommunicera med trygghet, tydlighet och lyhördhet i svåra situationer och kring utmanande frågor. Kursen passar dig som på olika sätt leder, samordnar, stödjer eller samverkar mycket med andra människor i ditt arbete och som kanske just nu känner ett särskilt behov av att stärka dig själv i din kommunikation.

På kursen får du:

  • Insikt om hur du kan förhålla dig i kommunikation samt grundläggande psykologi om hur känslor och behov styr våra reaktioner och vår kommunikation
  • En modell för att hantera och bemöta andras missnöje, oro, kritik och känslor
  • Verktyg för frågeteknik, tydlig feedback och aktivt lyssnande i svåra samtal
  • Veta hur du kan sätta tydliga och konstruktiva målsättningar och syften i svåra samtal
  • En modell för hur du ger kritik eller tar upp problem på ett konstruktivt och tydligt sätt
  • Förståelse för hur du kan vara både tydlig och lyhörd – en viktig kombination.
  • En modell för problemlösande samtal
  • Träna på samtliga verktyg

Kommande kursstarter

Välj mellan 2 kursstarter

2 maj, 2024

  • Öppen utbildning
  • Stockholm

2 maj, 2024

  • Onlineutbildning
  • Distans

Varför välja JUC?

Välrenommerade föreläsare

Godkända som obligatorisk fortbildning

Centralt läge

Målgrupp

Denna kurs riktar sig till dig som är chef och ledare på olika nivåer såväl som dig som på olika sätt leder, stödjer och samverkar med människor genom mycket kommunikation och samtal, tex inom HR-området.

Kursinnehåll

På kursen får du:

  • Insikt om hur du kan förhålla dig i kommunikation samt grundläggande psykologi om hur känslor och behov styr våra reaktioner och vår kommunikation
  • En modell för att hantera och bemöta andras missnöje, oro, kritik och känslor
  • Verktyg för frågeteknik, tydlig feedback och aktivt lyssnande i svåra samtal
  • Veta hur du kan sätta tydliga och konstruktiva målsättningar och syften i svåra samtal
  • En modell för hur du ger kritik eller tar upp problem på ett konstruktivt och tydligt sätt
  • Förståelse för hur du kan vara både tydlig och lyhörd – en viktig kombination.
  • En modell för problemlösande samtal
  • Träna på samtliga verktyg

Intresseanmälan

Beställ information

Fyll i formuläret för att få mer information om Hantera svåra samtal - Juridisk kurs, direkt från arrangören. Det är gratis och inte bindande!

reCAPTCHA logo Den här hemsidan är skyddad av reCAPTCHA och Googles Integritetspolicy och Användarvillkor tillämapas.
JUC
Strandvägen 7A
114 56 Stockholm

Praktisk inriktad undervisning med professionell nivå 

JUC erbjuder juridisk utbildning av hög facklig kvalitet. Vår starka förankring inom juridisk vidareutbildning började år 2001, och idag är vi stolta över att vara en av skandinaviens främsta leverantör av kurser, nätverk, konferenser och certifieringar skräddarsydda för advokater, jurister,...

Läs mer om JUC och visa alla utbildningar.

Highlights