Visa utbildning.se som: Mobil
ÄmnenVälj ett ämne, t.ex. Juridik
PlatsVälj en plats, t.ex. Lund
Du kan förfina sökningen i nästa steg
Populära ämnen
Teknik
Vård
Ekonomi
Ledarskap
Arbetsmiljö
Populära platser
Stockholm
Göteborg
Malmö
Örebro
Västerås

Besökskraft - Service och värdskap – utveckla gästmötet i en fysisk och digital värld

YrkesAkademin
Kort om utbildningen
2 500 SEK exkl. moms
Nästa tillfälle: 2022-06-15 09:00 - Distans
Distans
Svenska
Onlineutbildning
Kommande starter
Distans
2 500 SEK
2022-06-15

Distans
2 500 SEK
2022-08-30

Kursbeskrivning

Utbildningen innehåller verktyg för att kunna utveckla merförsäljning, kundrelationer, kommunikation och användande av digitala hjälpmedel för att fånga gästens/kundens nöjdhet. Deltagaren får lära sig att behandla olika gäster/kunder enligt deras behov och önskan, samt lära sig hantera positiva och negativa servicesituationer på ett proaktivt och konstruktivt sätt. Försäljning är en viktig del av utbildningen, där deltagaren lär sig hantera försäljning utifrån respektive deltagares, företags och branschs förutsättningar.


Utbildningen genomförs under en heldag (6 timmar) på distans. Deltagarna förbereder sig inför kursstart genom att se ett inspelat material. I undervisningen varvas teori, reflektion, diskussion, erfarenhetsutbyte samt övningar kring respektive ämne i blocket. Efter utbildningen erhålls ett utbildningsbevis.


Innehåll

Block 1: Gästbemötande

• Introduktion, kursmål, agenda. Deltagarens förväntningar och målsättningar med kursen.
• Vad innebär gästbemötande och försäljning idag och i framtiden? Nuläge & trender.
• Hur skapar vi en optimal gästupplevelse –att se det ur gästens ögon.
• Storytelling: Kommunikation-fysiskt och digitalt.

Block 2: Gästresan

• Bemötande & Kundrelationer - fysiskt och digitalt – vad är likheter och skillnader?
• Att skapa lönsamma gästresor – vägen till gästnöjdhet och lojalitet.
• Proaktivitet – att ligga steget före –vad innebär det?
• Svåra samtal –arga gäster.

Block 3: Försäljning

• Köpprocess och Säljprocess –hur får vi dem att hänga ihop?
• Merförsäljning –vad är det –egentligen?
• Att sälja på ett effektivt och involverande sätt –både fysiskt och digitalt.
• Frågemetodik och avslut –vår verktygslåda för bra affärer.

Block 4: Min plan för service och värdskap

• Sammanfattning av kursmoment.
• Varje deltagare förbereder en enklare form av handlingsplan för fortsatt fokus på gästbemötande,
värdskap och försäljning.
• Handlingsplanen bygger på reflektion över sitt eget lärande från kursen.
• Summering och avslut.

För mer information om hur dina personuppgifter hanteras var vänliga se information på Besökskraft - Kompetensutveckling för besöksnäringen (regionvastmanland.se) och fliken ”Jag skall gå en utbildning”

För frågor vänligen kontakta besökskraft@ya.se

Intresseanmälan

Fyll i formuläret för att få mer information om Besökskraft - Service och värdskap – utveckla gästmötet i en fysisk och digital värld, direkt från arrangören. Det är gratis och inte bindande!

YrkesAkademin

Vi på YrkesAkademin strävar efter att få fler personer i arbete och stötta svenska företag med yrkeskunnig personal. Tillsammans med näringslivet skräddarsyr vi våra utbildningar så de matchar företagens behov. YrkesAkademin grundades 1997 och är idag Sveriges största leverantör av...


Läs mer om YrkesAkademin och visa alla utbildningar.

Kontaktuppgifter

YrkesAkademin


 Visa telefonnummer
ya.se

Recensioner
Kursrecensioner
Bli den första att recensera Besökskraft - Service och värdskap – utveckla gästmötet i en fysisk och digital värld!

Arrangörsrecensioner
(5,0)
Baseras på 2 recensioner.
Alla recensioner för arrangören
Intresseanmälan

För att få mer information om utbildningen Besökskraft - Service och värdskap – utveckla gästmötet i en fysisk och digital värld från YrkesAkademin, fyll i dina uppgifter: