Visa utbildning.se som: Mobil

Engelskakurs för telefonister och receptionister

Mercuri Kongress
Kort om utbildningen
Längd: 2 dagar
Pris: 9 400 SEK exkl. moms
Nästa tillfälle: 2019-02-24 09:00 - Stockholm
Typ: Öppen utbildning
   
Ort: Stockholm

Beskrivning av: Engelskakurs för telefonister och receptionister

Kurs i engelska för telefonister, receptionister och kundservicepersonal

Front Line English. A few words… till dig som vill känna dig säkrare och mer professionell när du talar engelska i telefon.

Känner du igen dig själv?

  • engelska för kundserviceHänder det att du då och då använder svengelska uttryck?
  • Är det vanligt du att känner dig osäker på fraser som du egentligen kan?
  • Brukar det vara så att du kommer på vad du borde ha sagt först efter samtalets slut?
  • Blir det ibland som ”stillestånd” i huvudet?
  • Låter du alltid så artig och trevlig som du avser?
  • Och sen det där med att bokstavera! Eller att själv hänga med när någon bokstaverar eller säger en massa siffror.


Handen på hjärtat, skulle du behöva en gedigen, klassisk kurs i telefonengelska? Baskunskaper anpassade till dagens krav med uttryck som är relevanta 2017?

Det här får du i vår utbildning i engelska för telefonister och receptionister. 

  • En grundlig duvning i modern och internationell telefonengelska
  • En ”vitamininjektion” med nya idéer, andra vinklar och friska nya tag
  • Ökad säkerhet

Innehåll

I denna utbildning i engelska för telefonister och receptionster kommer vi gå igenom följande moment:

  • Professionell återkoppling på det du säger och gör i olika situationer i växeln/helpdesk till vardags.
  • Träning i att ta emot meddelanden och ge besked på ett mer effektivt sätt.
  • Övning i att bokstavera, att uppfatta utländska namn, titlar/befattningar och telefonnummer
  • Tips om hur du kan göra vid “svårare” samtal, t.ex. när den som ringer talar för fort, har accent eller är otydlig eller använder fackuttryck
  • Redskap så att kunderna uppfattar dig som lösningsorienterad, självsäker och övertygande (constructive, confident and convincing)
  •  Kunskap om hur du bäst styr ett samtal och hur du bäst kollar att du uppfattat allting rätt.
  • Uppdatering kring vilka ord, signaler och fraser som du ska undvika och som ger ett svagt och osäkert intryck.
  • Uppdatering kring vilka moderna ord och fraser som skapar förtroende.
  • Ökad medvetenhet om svensk v. internationell telefonkultur.

 

Efter utbildningen kommer du att:

  • Ha en ökad kompetens i att hantera kunder på engelska
  • Känna dig säkrare i kontakten med internationella kunder
  • Ha fått ökad kunskap om, hur du undviker missförstånd
  • Ha fått en ”lathund” med typiska ord och uttryckssätt som man ständigt behöver i kundkontakterna

Tidigare röster om kursen

"Helhetsupplevelse: Kanon och jättebra, det stämde överens med beskrivningen, fast lite åt det bättre hållet  Sheila Reed, kursledaren, var suverän!!!!!!!"
– Katarina Axelsson och Jeanette Eriksson, G4s (Akzo Nobel)

Professionell engelska

Målgrupp

Utbildningen vänder sig till dig som vill få mycket praktisk träning, klok input från Sheila Reed samt professionell återkoppling. Du arbetar t ex i växel eller helpdesk med kundservice. Du är, i allra högsta grad, företagets ansikte utåt.

Tid & plats

26-27 februari 2018 Scandic Alvik Stockholm

Investering

Pris: SEK 8 900:- exkl moms

Kursledare

Sheila Reed 

Intresseanmälan

Fyll i formuläret för att få mer information om Engelskakurs för telefonister och receptionister, direkt från arrangören. Det är gratis och inte bindande!

Mercuri Kongress

Mercuri Kongress

Specialister på administration och kundservice!

Letar du efter kompetensutveckling inom administration eller kundservice? Mercuri Kongress är specialiserade inom administration och kundservice! Vi erbjuder utbildning inom säljande kundbemötande, kommunikation, personlig kompetensutveckling och faktakurser för kundservice, administratörer/koordinatorer, assistenter, sekreterare, projektledare och gruppchefer. Välj mellan öppna utbildningar, skräddarsydda...


Läs mer om Mercuri Kongress och visa alla utbildningar.

Kontaktuppgifter till Mercuri Kongress

Mercuri Kongress

Orrspelsvägen 13
167 66 Bromma

 Visa telefonnummer

Recensioner
Kursrecensioner
Bli den första att recensera Engelskakurs för telefonister och receptionister!

Arrangörsrecensioner
          (4,9)
Baseras på 16 recensioner
Alla recensioner för arrangören