Visa utbildning.se som: Mobil

Reklamationshantering av transporter

Gothia Logistics
Kort om utbildningen
15 timmar
Nästa tillfälle: Kontakta oss. - Sverige
Företagsanpassad utbildning
   
Rikstäckande

Kursbeskrivning

Att hantera kundreklamationer på ett sakligt sätt

En stor del av logistiksystemet i ett företag består av att transportera varor från leverantörer och produkter till kunder. Transportfunktionen blir mer betydelsefull eftersom alltmer gods transporteras allt längre sträckor. Olika transportsätt ger olika risker för godset som transporteras.

Kunderna bedömer tillfredsställelsen genom att jämföra sina förväntningar med upplevelsen av leveransen av varan och tjänsten. I dagens världsomfattande konkurrens är kundklagomål och dess hantering av stor betydelse för organisationer som söker en långsiktig relation med sina kunder.

Utbildningsmål:

Målet med kursen är att ge dig kunskap och förståelse för hur hanteringen av kundreklamationer bör ske i syfte att behålla kunders tillit. Syftet är att ge dig grundläggande kunskap om regelverk och rutiner som fördelar ansvaret för godset och transporten vid en tvist.

Målgrupp

Kursen riktar sig till personer som arbetar med transporter, inköp, distribution och lager samt administrativa tjänster inom kundtjänster och juridik.

Förkunskaper:

Du bör ha kunskaper i grundläggande logistik och kunskaper i matematik motsvarande 2 årskurser på gymnasiet.

Kursinnehåll

Del 1

Kundupplevd kvalitet

Distributionskanal

Servicekoncept

Fysisk distribution

Från transport till logistik

Logistiktjänster

Godsvård och riskplanering

Internationella biltransporter

Del 2

Köpeavtal vid transporttjänster

Leveransvillkor i ett köpeavtal med 3PL-uppdrag

Ansvarsfrågor vid transporter

NSAB 2015 – standardavtal

Partsförhållanden vid transporter

Ansvarsbestämmelser vid biltransport

Emballering av gods för sändning

Allmänna principer vid lastsäkring av gods

Del 3

Kundklagomål och reklamation

Speditörens ansvar

Transportreklamation

Reklamationshantering vid transportskador

Varu- och ansvarsförsäkring

Reklamationshandläggare

Goodwillansvar vid transporter

Upplägg

Reklamationshantering av transporter är en Premiumkurs som läses över internet via vår plattform för e-learning Instant Education.


Utbildningens längd är cirka 15 timmar aktiv studietid, beroende på förkunskaper. I kursen ingår även personlig handledning i obegränsad omfattning via e-mail och/eller telefon. Varje studerande har tillgång till sin kurs i 6 månader.

Investering

Pris: 3050 kronor / studerande.

Pris exkl. moms.
För större utbildningsprojekt; begär offert.

E-handelspris:

2900 kronor / studerande

Priset är exkl. moms

Intresseanmälan

Fyll i formuläret för att få mer information om Reklamationshantering av transporter, direkt från arrangören. Det är gratis och inte bindande!

Gothia Logistics

Gothia Logistics

Gothia Logistics arbetar med organisationsutveckling både på distans och genom möten. Vi är ett av Sveriges ledande utbildnings- och kunskapsföretag med inriktning mot industrins behov och har utbildat företag och privatpersoner över hela världen sedan 1992. Våra webbkurser har två...


Läs mer om Gothia Logistics och visa alla utbildningar.
Recensioner
Kursrecensioner
Bli den första att recensera Reklamationshantering av transporter!

Arrangörsrecensioner
(4,4)
Baseras på 19 recensioner
Alla recensioner för arrangören
Mer inom området