Visa utbildning.se som: Mobil

Att leda och utveckla processer inom IT

BiTA Service Management
Kort om utbildningen
3 dagar
18 950 SEK exkl. moms
Nästa tillfälle: 2019-03-25 09:17 - Stockholm
Öppen utbildning
   
Stockholm
Svenska

Kursbeskrivning

Kurs i att leda och utveckla processer inom IT

Led och utveckla processer inom IT

Om tjänstebegreppet svarar på frågan "vad" så svarar processledning på frågan "hur?". Tillsammans utgör de fundamentet i en framgångsrik tjänstehantering (Service Management).

Utbildaren BiTA har flerårig erfarenhet av att initiera och leda framtagandet av effektiv tjänstehantering och har utifrån dessa kunskaper skapat denna kurs i processägarskap och processledning. Denna kurs rör allt som har med processhantering att göra: från hantverket, hur man modellerar och dokumenterar processer till hur man leder och driver processer över tid i olika typer av IT-organisationer. Kursen utgår från "Best Practice" (ITIL) och de identifierade processerna.

Under kursens gång får du ta del av hur man organiserar IT-processarbete och hur ansvarsfördelningen hanteras mellan de olika processrollerna. Du lär dig hur man modellerar, dokumenterar och mäter processer. Framför allt får du kunskaper i hur du arbetar med ständiga förbättringar och håller liv i processarbetet över tiden.

Målgrupp

Denna kurs riktar sig till dig som är IT-chef, linjechef inom IT-organisationer, processägare eller processansvarig projektledare inom IT-området. Kursen kräver inga förkunskaper, men vi rekommenderar att du har gått kursen ITIL Foundation.

Kursens innehåll

  • Tjänstehantering och Best practice
  • Nyttan av processer och processorienterat arbetssätt
  • Organisatoriska aspekter
  • Att äga, leda och utveckla processarbete
  • Processmodellering och processdokumentation
  • Att mäta processer
  • Hur ITIL kan användas som referens i processarbetet

Intresseanmälan

Fyll i formuläret för att få mer information om Att leda och utveckla processer inom IT, direkt från arrangören. Det är gratis och inte bindande!

BiTA Service Management

BiTA Service Management

BiTA Service Management AB startades 2003. Grundarna var 2 konsulter som arbetat med processer i gränssnittet mellan verksamhet och IT i drygt 10 år. De var också bland de första att anamma ITSM och ITIL som verktyg i detta arbete....


Läs mer om BiTA Service Management och visa alla utbildningar.

Kontaktuppgifter

BiTA Service Management

Gamla Brogatan 11
111 20 Stockholm

 Visa telefonnummer

Recensioner
Kursrecensioner
Bli den första att recensera Att leda och utveckla processer inom IT!

Arrangörsrecensioner
(4,4)
Baseras på 20 recensioner
Alla recensioner för arrangören