Beskrivning av: Digital försäljning med fokus e-handel
Vill du bredda din kompetens inom e-handel? I takt med att e-handel växer i bransch efter bransch expanderas behovet av kompetens inom detta område. Detta är kursen för dig som vill bli vassare på digital försäljning och få en ökad affärsförståelse för att kunna specialisera dig inom e-handel.
Om kursen
Kursen ger både strategisk och taktisk kunskap i hur man driver försäljning på en e-handel på ett effektivt sätt. Du får en genomgång av strategiska metoder för att ta fram en kundresa och utifrån den en digital säljstrategi. Vidare till praktiska verktyg för att optimera försäljning på e-handel.
Under kursens gång sätter du upp en egen e-handelsite för att tillämpa dina kunskaper praktiskt. Det ger dig en god förståelse av olika användningsområden inom ämnet.
Genom att få strukturerade metoder och kunskap om olika verktyg ges du möjligheten att efter utbildningens slut kunna söka jobb som digital säljare, Online Sales Manager eller E-commerce manager beroende på tidigare erfarenhet. Du kommer också att bredda dina kontakter i branschen under utbildningens gång
Vem är kursen för?
Kursen riktar sig till dig med minst 2 års arbetslivserfarenhet inom sälj, marknadsföring eller kommunikationsbranschen för att ha grundförutsättning att koppla på nya kunskaper. Du kanske arbetar som säljare, butikssäljare eller kommunikatör idag och vill vässa dina kunskaper inom digital försäljning och e-handel.
Det här får du
- Introduktion till de tekniska plattformar som utgör en e-handel
- Nyckeltal som är viktiga för e-handel och hur man kan använda data för att mäta och optimera dessa
- Att starta eget varumärke online
- Att driva och optimera en e-handel på ett datadrivet sätt
- Ramverk för att ta fram kundresa och digital säljstrategi
- Kvalitativ och kvantitativ data för att identifiera kundresan på en e-handel
- Verktyg för att bygga en effektiv säljprocess
- Lojalitet och kundrelationer
Praktisk information
SpråkSvenskaPlatsStartOnsdag 9 oktoberSlutOnsdag 9 oktoberVanliga frågor
Hittar du inte svaret på din fråga eller vill ha mer information? Här hittar du svaren på de vanligaste frågorna om att läsa en kurs på Berghs.
Kursansvarig
Sophia Båge
E-Commerce Growth Strategist på E-handels Studion Creative Unit
Ansökan och antagningskrav
Behöver jag några förkunskaper?
Du ska ha gymnasiekompetens och minst 2 års arbetslivserfarenhet inom sälj, marknadsföring eller kommunikationsbranschen för att ha grundförutsättning att koppla på nya kunskaper.
Du kanske arbetar som säljare, butikssäljare eller kommunikatör idag och vill vässa dina kunskaper inom digital försäljning och e-handel.
Skicka också med
Din ansökan ska innehålla en kort beskrivning av dig själv (max en A4-sida), i vilken du även motiverar varför du söker just den här kursen, samt en översiktlig sammanställning av utbildningar och arbeten.
När får jag besked om jag kommit in?
Besked kommer senast i samband med sista ansökningsdag.
Kursintyg
Efter genomförd kurs utfärdas kursintyg.
Vad kostar kursen?
Studieavgift inkl. moms
35 000 kronor
Studieavgift exkl. moms
28 000 kronor
Övrig information
För kursen behöver du ha tillgång till dator (med kamera, mikrofon och möjlighet att använda Zoom) och en bra internetuppkoppling. I veckan för kursstart får du inlogg till onlineplattformen Canvas.
Kursdatum
Start online på Zoom 3/4 kl 16:00-18:00. Avslut online på Zoom 29/5 kl 16:00-18:00.
Obs! Detta är inte återkommande lektionstider på kursen. Öppet klassrum från andra kursveckan – gemensam uppföljning på Zoom och tillfälle att ställa frågor (ej obligatoriskt)
Egna studietimmar
ca 10 timmar per veckaKommande kursstarter
Intresseanmälan
Kraft att utvecklas – igår, idag, imorgon
Berghs School of Communication älskar all form av kommunikation och vi drivs av att se människor utvecklas! Vårt mål är att fortsätta utbilda framtidens bästa kommunikatörer, det har vi gjort sedan 1941. Berghs ligger i centrala Stockholm och erbjuder strategisk och...
Läs mer om Berghs School of Communication och visa alla utbildningar.