Utbildning för psykoterapeut - Forum

2014-12-15 16:22   Adnan

Hej! Jag läser till socionom nu och funderar över att fortsätta att läsa till psykoterapeut på distans efter att jag har tagit socionom examen. Jag har lite frågor angående utbildningen. Det är så att jag har hört att de flesta föreläsningar och att litteraturen är på engelska , stämmer det?? I så fall skulle du kunna kolla vilka psykoterapeutiska utbildningar har minst litteratur/föreläsningar på engelska? Jag undrar även om man kan fortsätta läsa till psykoterapeut direkt efter att jag har tagit socionom examen eller måste jag vara verksam inom någon organisation för att kunna fortsätta läsa till psykoterapeut? Jag skrev innan till er men fick aldrig svar på mina frågor, hoppas nu på att ni tar er tid denna gång och svarar på mina frågor! Mvh: Adnan!!


RE: Utbildning för psykoterapeut
2014-12-15 16:23   Anna Granberg

Vad roligt att du är intresserad av kompetensutveckling! På utbildning.se förmedlar vi flera olika kurser inom psykoterapi, du kan se alla nedan.

På båda sidorna kan du enkelt sortera kurserna efter ort, längd och pris för att sedan fylla i en intresseanmälan. Det är självklart helt obindande och kostnadsfritt och du blir därefter snabbt kontaktad med mer information av företaget som håller kursen.

Angående tid du behöver vara verksam samt litteraturens och föreläsningarnas språk är det bäst att ta detta med en kursanordnare du är intresserad av eller studievägledaren på din högskola.

Hälsningar,
Infoteamet på utbildning.se 


Utbildningskategorier som matchar tråden
Så fungerar utbildning.se

Sök och hitta en utbildning du är intresserad av


Beställ information eller boka direkt


Du blir kontaktad av utbildningsarrangören

Håll dig uppdaterad
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få utbildningsförslag, inspiration och aktuell information – direkt till din inkorg. 📨