Hur länge gäller säkerhet på väg? - Forum

2014-04-08 10:04   Anders B

Jag fick gå en kurs i Säkerhet på väg när jag praktiserade för en massa år sen, nu när jag arbetar som ingenjör är jag ibland ute på arbetsplatser på vägar. För att allt ska vara OK för min arbetsgivare så måste jag ha en giltig utbildning. Hur länge gäller säkerhet på väg? / Anders


RE: Hur länge gäller säkerhet på väg?
2014-04-08 10:15   Lina Johnsson

Hej Anders!

Du och din arbetsgivare tänker rätt, Säkerhet På Väg är ett krav för dig som arbetar med på vägar, oavsett om du arbetar med underhållet, drift eller byggande vid olika typer av vägarbeten där trafikverket är väghållare. 

Sedan 2002 så behöver du repetera Säkerhet På väg var 5 år. Då du skriver att det är en massa år sedan som du läste kursen under en praktik så är du förmodligen i läget att det är dags att anmäla sig till en kurs! Hos oss på utbildning.se kan du dels söka efter öppna utbildningar där du kan gå en utbildning själv, men du kan också hitta utbildningar som är företagsanpassade. Så passa på att kolla om det är fler på företaget som behöver uppdatera sina intyg!

Här hittar du kurser i Säkerhet På Väg

När du hittat en kurs som passar kan du enkelt göra en intresseanmälan så kommer mer information bli skickad till dig!

Lycka till!

Vänligen,

Lina, utbildning.se


Utbildningskategorier som matchar tråden
Så fungerar utbildning.se

Sök och hitta en utbildning du är intresserad av


Beställ information eller boka direkt


Du blir kontaktad av utbildningsarrangören

Håll dig uppdaterad
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få utbildningsförslag, inspiration och aktuell information – direkt till din inkorg. 📨