utbilda sig igen? - Forum

2008-06-11 12:45   Anna

Hej!Jag har lärarexamen, men känner att det är ngt annat jag vill göra (det hjälper ju till att det är väldigt ont om lärarjobb och dessutom extremt dåligt betalt!). Kan ngn hjälpa mig, vad ska jag göra? Vad kan man vidarutbilda sig till, där man kanske har lite nytta av de 5 åren på universitetet? Nytta av pedagogik, socialpsykologi? Hjälp!


RE: utbilda sig igen?
2008-08-20 13:22   Per

Anna, det finns en uppsjö med teknik/industriföretag som har internt/extern utbildning som konkurrensmedel. Mycket bygger såklart på teknik och produkter men det skall såklart vara ett bra pedagogiskt upplägg, material etc som skall uppdateras osv Så kolla runt med olika industri/teknik företag alt besök en teknikmässa för att få tips och kolla hur företagen gör. Många sköter detta själva med "vänster hand" = dåligt underlag, framförande etc lycka till Mvh Per


RE: utbilda sig igen?
2008-10-28 14:41   icko

Hejsan Anna jag tänkte på det här med ditt yrkesval och dina 5 år av studier...du hade säkert en tanke då som du ville förverklga, kanske det var en önskan om att kunna hjälpa och få sprida kunnskap som fick dig att välja yrke... Är det så att du har intresse av att jobba med unga människor så tycker jag att du absolut skall kolla upp vilka kurser och utbildningar som du kan gå, för att öka din kompetens. Jag tänker närmast på elever med särskilda behov... och i synnerhet barn med NPF problematik. Detta är en mycket utsatt grupp och skolledningen på dom flesta grundskolor har en mycket begränsad kunnskapbild av funktionshidren inom området NPF. detta gäller tyvär också gymnaseskolorna. Det är av stor vikt att det finns pedagoger med spetskompetens,och det är oftast dom som genom sin kunnskap ger dessa elever de rätta förutsättningarna att få lyckas i skolans värld. Jag hoppas att du tar dig tid och undersöker vilka utvecklingsmöjligheter du har som lärare. Det råder stor brist på pedagoger med spetskompetens inom området NPF... // icko


Utbildningskategorier som matchar tråden
Så fungerar utbildning.se

Sök och hitta en utbildning du är intresserad av


Beställ information eller boka direkt


Du blir kontaktad av utbildningsarrangören

Håll dig uppdaterad
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få utbildningsförslag, inspiration och aktuell information – direkt till din inkorg. 📨