Visa utbildning.se som: Mobil

COVID-19 - hur påverkas din utbildning? Vi samlar artiklar kring coronaviruset och utbildning samt tips för dig som ska söka utbildning. Läs mer här.

Kurs i Sökmotormarknadsföring (SEM) och Google Ads på distans

Nordic Tech Institute – Utbildningar i digital marknadsföring
Kort om utbildningen
10-15 timmar
3 996 SEK exkl. moms
Nästa tillfälle: Du kan börja när som helst - Distans
Onlineutbildning
   
Distans

Kursbeskrivning

Lär dig mer om SEM - helt på distans

Kursen ger dig ett helhetsintryck av SEM (sökmotormarknadsföring)med fokus på Google Ads (samt Bing Ads). 

Vi går igenom grunderna och fördjupar oss sedan inom alla delar av annonsering i sökmotorer. 

På så sätt kommer du bygga spetskompetens inom sökmotormarknadsföring. 

Kursen delar sitt fokus på både praktiska och teoretiska element. 

Du lär dig hur saker fungerar (det teoretiska), och du lär dig hur du faktiskt uträttar olika marknadsföringsaktiviteter (det praktiska) i Google Ads. 

Efter avklarad kurs har du nog med kunskap för att jobba med sökmotormarknadsföring, Google Ads. 

Du har även goda förutsättningar för att skapa ett fullständigt och vinstdrivande annonskonto i verktyget. 

I kursen går vi grundligt igenom följande områden:

  • Genomgång av verktygen
  • Vad Är SEM Och Hur Fungerar Det?
  • Google Ads
  • Annonsera Med Rätt Sökord
  • Skriv Klickbara Annonser
  • Löpande Analys Och Förbättringar
  • Avancerade Knep I Google Ads
  • Fördjupning i Google Ads: Ett mindre företag
  • Fördjupning i Google Ads: Ett medelstort företag
  • Fördjupning i Google Ads: Ett större företag (med e-handel)

Hur påverkar COVID-19 denna utbildning?

Vi på utbildning.se är övertygade om att kunskap driver människor och organisationer framåt. Det gör även de arrangörer vi samarbetar med.
Många utbildningar ställs exempelvis om från klassrums- till distansutbildning.

För att ta reda på om utbildningen påverkas med anledning av COVID-19, kontakta gärna arrangören.

Målgrupp

Vår kurs passar utmärkt för all form av kompetensutveckling. Nedan listar vi några av dom som brukar gå vår kurs. Känner du att du inte passar in nedan så betyder det inte att kursen inte är för dig. Hör av dig till oss så berättar vi gärna mer om hur kursen kan passa din situation.

För dig som är nybörjare på sökmotormarknadsföring och vill lära dig mer 
I kursen får du god inblick i vad SEM är och förståelse för vilka delar som är viktiga när man jobbar med sökmotormarknadsföring. Kursen passar dig som vill bredda din kunskap inom digital marknadsföring. 

För dig som ansvarar över ett Google Ads-konto och vill förbättra dina kunskaper och skapa ett lönsamt konto
I kursen hjälper vi dig till en djupare förståelse om hur du skapar optimalt presterande konton.

För dig som vill jobba med sökmotormarknadsföring, till exempel på en byrå
Den här kursen kräver inga förkunskaper av deltagaren. Om du är nyfiken på, eller vill jobba med sökmotormarknadsföring passar alltså kursen utmärkt för att bygga upp den kunskap som krävs för att få ett jobb inom området. 

För dig som driver ett företag och vill växa din verksamhets närvaro på Google genom annonsering
Ett stort fokus i kursen är på praktiskt applicerbara övningar. Det innebär att om du har en verksamhet som du vill jobba med under kursens gång, så kommer du kunna nyttja kursen till sin fulla potential. Om du gör övningarna och följer råden i kursen finns alla chanser att du kommer öka ditt företags digitala tillväxt på Google substantiellt. 

Kursinnehåll

Del 1

Det här är introduktionen till kursen. Här går vi igenom vilka verktyg som vi kommer använda i kursen. Dessa är:
– Google Analytics
– Google Ads (förvaltarkonto)
– Google Ads editor
– Google Search Console

Del 2: Sökordsanalys

I den här delen går vi igenom hur du identifierar sökord att annonsera mot. 

Det huvudsakliga momentet är:
– Genomgång i hur vi gör sökordsanalys (testa denna del helt gratis!)

Del 3: Introduktion till sökmotormarknadsföring

I den här delen går vi igenom vad SEM är i grunden. Hur fungerar det? Vad är det för något?

Del 4: Annonsering i Google Ads

Här lär vi oss att skapa grymma kampanjer i Google Ads. Vi går först igenom strukturerna för att sedan djupdyka i hur vi faktiskt kan få ett optimalt resultat i vår sökmotorannonsering.

Dom huvudsakliga momenten är:
– Genomgång i Google Ads
– Genomgång i hur vi kan välja rätt sökord att annonsera mot
– Genomgång i hur vi skriver bra annonser
– Genomgång i hur vi kan jobba med analys och förbättringar i Google Ads
– Genomgång i avancerade knep i Google Ads

Del 5: Annonsera för ett mindre företag

Här går vi igenom metoder för hur du kan jobba med annonsering för ett mindre företag. 

Del 6: Annonsera för ett medelstort företag

Här går vi igenom metoder för hur du kan jobba med annonsering för ett medelstort företag. 

Del 7: Annonsera för ett större företag

Här går vi igenom metoder för hur du kan jobba med annonsering för ett större företag. 

Del 8: Andra viktiga områden inom sökmotormarknadsföring

Den här delen fångar upp områden inom sökmotormarknadsföring som är viktiga att känna till, men som i sig inte kräver en helt egen del.

Dom huvudsakliga momenten är:
– Genomgång i Youtube (och annonsering på Youtube)
– Genomgång i annonsering i Googles Displaynätverk

Vi går även igenom verktyg som hjälper dig att hålla dina nyvunna kunskaper uppdaterade (sajter, verktyg och liknande som är bra att ha koll på).

Del 9: Certifiering

I den sista delen har du möjlighet att certifiera dig som sökmotormarknadsförare. Certifikatet delas ut efter att du genomfört och klarat ett certifieringstest. Du har flera möjligheter att klara dessa test.

Fortsatta studier

Efter kursen har du möjlighet att jobba med allt inom sökmotormarknadsföring. 

Som certifierad (efter avklarad kurs) kommer du ha möjlighet att söka till och ha chans att få jobb på byråer eller inhouse på företag. Du kan självklart även applicera dina kunskaper på ditt egna företag. 

Några vanliga jobbtitlar som du kan få efter avklarad utbildning är:

  • Digital marknadsförare (eller onlinemarknadsförare)
  • Digital Marketing Manager
  • Sökmotormarknadsförare (SEM:are)

Kursledare

Per Burman

I denna kurs delar Per med sig av sin långa och breda erfarenhet inom Sökmotormarknadsföring. Du får möjligheten att lära dig hur SEM fungerar i teori & praktik, hur du kommer igång och konkreta tips för olika typer av företag. Kursen passar både dig som är nybörjare på SEM eller har tidigare erfarenhet från till exempel ett mindre eller större företag.

Examen, diplom m.m.

Certifiering vid avklarad kurs.

Intresseanmälan

Fyll i formuläret för att få mer information om Kurs i Sökmotormarknadsföring (SEM) och Google Ads på distans, direkt från arrangören. Det är gratis och inte bindande!

Recensioner

Snittbetyg: 5

Baseras på 1 recensioner.

Matilda
(5)
Den här kursen har hjälpt mig få ordning på företagets Google Ads. Alla uppgifter var konkreta och direkt applicerbara i för vår annonsering. Rekommenderar kursen varmt!

Nordic Tech Institute – Utbildningar i digital marknadsföring

Nordic Tech Institute

Kompetensutvecklande kurser i digital marknadsföring skapade av branschledande experter

Nordic Tech Institute är marknadsledande på kurser inom digital marknadsföring. Kurserna är alltid helt på distans.  Idag kan du gå kurser inom: Digital Marknadsföring Marknadsföring i sociala medier Sökmotormarknadsföring (och Google Ads) Displaymarknadsföring och programmatisk annonsering Alla kurser fokuserar på...


Läs mer om Nordic Tech Institute – Utbildningar i digital marknadsföring och visa alla utbildningar.
Recensioner
Kursrecensioner
(5,0)
Baseras på 1 recensioner.
Läs recensioner
Arrangörsrecensioner
(5,0)
Baseras på 31 recensioner.
Alla recensioner för arrangören

Liknande utbildningar