Beskrivning av: Strategisk marknadsföring

- Marknadsföring
- Varumärkesstrategi
- Kommunikationsstrategi
Här får du som redan har erfarenhet av att arbeta med marknadsföring möjlighet att både bredda och fördjupa dina kunskaper inom varumärkes- och kommunikationsstrategi. Du får verktyg som hjälper dig att arbeta mer strategiskt för att skapa starka varumärken samt planera för aktiviteter och kommunikationsinsatser som stärker verksamheten och erbjudandet.
Om kursen
Kursen syftar till att utveckla din förmåga att analysera och utveckla företagets/organisationens marknadsföring och kunna argumentera för din sak. Du får en stabilare grund för att arbeta strategiskt med varumärkesutveckling, marknadsföring och kommunikation. Du lär dig teorier och begrepp, verktyg och modeller samt praktiska arbetsmetoder.
Under kursens gång väljer du en fördjupningsuppgift kopplad till såväl företagets/organisationens utmaningar som kursens innehåll. Du får handledning under kursens gång och redovisar dina erfarenheter i samband med kursavslut.
På kursen varvas teori med praktiska övningar där du får använda beprövade arbetsmodeller. Efter avslutad kurs har du kunskaper för att ta fram underlag för marknadsföringsbeslut på strategisk nivå och koppla strategier och åtgärder till verksamhetens löfte, positionering, mål och vision.
Vem är kursen för?
Kursen vänder sig till dig som har några års arbetslivserfarenhet och som nu vill fördjupa dina kunskaper inom området strategisk marknadsföring.
Ansökan och antagningskrav
Skicka också med
På denna kurs krävs det inga ansökningshandlingar. Kursen ges på svenska.
När får jag besked om jag kommit in?
På denna kurs gäller löpande antagning och principen först till kvarn. Din ansökan är bindande först efter att du tackat ja till kursen via mailbekräftelsen som skickas ut. Det innebär att du är garanterad en plats i och med din anmälan under förutsättning att vi fortfarande har platser kvar att erbjuda.
Kursintyg
Efter genomförd kurs (och minst 80% närvaro) utfärdas kursintyg.
Vad kostar kursen?
Studieavgift inkl. moms
44 375 kronor
Studieavgift exkl. moms
35 500 kronor
Övrig information
.
Kursdatum
Torsdagar 5/10, 12/10, 19/10, 26/10, 9/11 samt 23/11 kl 09.00-16.00
Egna studietimmar
ca 15Kursansvarig
Geta Kroon, kreativ strateg, Kroon & Nordlinder / Workshops i varumärkesutveckling.
Det här får du
- Marknadsföringens grunder, begrepp och terminologi
- Strategisk marknadsplanering
- Olika planer och deras syfte
- Varumärkesstrategi och -löfte
- Verktyg och modeller för omvärldsanalys
- Positionering
- Vision, syfte och vägledande principer
- Segmentering och funktionella målgrupper
- Kommunikationsstrategi
- Konceptutveckling
- Integrerad kommunikation
Kommande kursstarter
Intresseanmälan

Kraft att utvecklas – igår, idag, imorgon
Berghs School of Communication älskar all form av kommunikation och vi drivs av att se människor utvecklas! Vårt mål är att fortsätta utbilda framtidens bästa kommunikatörer, det har vi gjort sedan 1941. Berghs ligger i centrala Stockholm och erbjuder strategisk och...
Läs mer om Berghs School of Communication och visa alla utbildningar.