Kursbeskrivning
Retorik för chefer & ledare
De kommunikativa utmaningarna för chefer och ledare är många och olika. På en och samma dag kan du behöva leverera besvärlig information till en anställd, för att i nästa stund hålla ett inspirerande föredrag för teamet.
Som chef är kommunikationen avgörande för att lyckas i sin ledande roll och det är viktigt att kunna motivera och vägleda sina anställda i både med- och motgång. Huvudsyftet med utbildningen är att ge chefer och ledare nya perspektiv på den professionella kommunikation och retoriska strategier för hur man höjer sina medarbetares prestationer. Utbildningen stärker förmågan att kommunicera som en uppskattad ledare som får medarbetarna att vilja lyssna, oavsett var i hierarkin de befinner sig. Vi behandlar även storytelling, härskartekniker och konsten att leverera kritik på ett snyggt sätt. Resultatet blir en kommunikativ trygghet med effektivare retorik som medför fler genomslag och färre missförstånd.
Retorik för ledare går bra att kombinera med flera av våra andra ämnen så som modern retorik och presentationsteknik och härskartekniker. Vi kan även erbjuda en personlighetsanalys via Insights Discovery i samband med tillfället.
Kommande kursstarter
Kursinnehåll
Innehållsförslag (beroende på upplägg och önskemål)
- Skapa enighet med tydliga mål och visioner.
- Leda i förändring och hantera med-och motgångar
- Få besvärliga budskap att landa snyggt
- Konsten att ge och få feedback
- Se till att dina medarbetare minns vad du sagt
- Hantera och förebygg konflikter genom konstruktiv konflikthantering
- Storytelling – gör ditt budskap levande.
Intresseanmälan
Recensioner
Snittbetyg: 4,7
Bli den bästa retoriska versionen av dig själv genom Snacka Snyggts retorikkurser! Vi erbjuder både öppna kurstillfällen, och skräddarsydda upplägg för just ditt företag. Snacka Snyggt bildades 2010 av en av Sveriges mest anlitade retorikkonsulter tillika vinnaren av årets talare...
Det var väldigt givande att prata med andra ledare med liknande men också helt andra utmaningar i sin arbetsvardag. Vi skrattade en hel del och fick många aha-upplevelser. Det v...