Kursbeskrivning
Utveckla medarbetarens syn på sin roll i verksamheten och vad de kan bidra med!
Idag arbetar vi per automatik med plattare organisationer då dåtidens alla chefsled är ett minne blott. Detta gör att medarbetaren behöver ta ett större ansvar för sin egen roll och utveckling. Men det är svårt att ta ansvar för något man inte har förståelse för eller är speciellt insatt i. Därför har vi nu utvecklat en utbildning som berör de delar som är av vikt för medarbetaren och dennes utveckling inom just medarbetarskap.
Vi berör ämnen som Customer Experience, Kund/gästresan, proaktivitet, servicetrappan, kommunikation, kommunikationsstilar, psykologisk trygghet, spelregler och värderingar.
Vi tror på kortare tillfällen där vi går på djupet i ett ämne, men att vi skapar relation och vanor(beteenden) genom längre processer. Därför har vi valt att istället för den klassiska heldagsutbildningen bryta ner i kortare delar men under en längre period. Under hela processen får medarbeten små påminnelser och reflektionsfrågor både från och från sin chef för att hela tiden hålla förändringen och utvecklingen vid liv.
Syftet: Utveckla medarbetarens syn på sin roll i verksamheten och hur den kan påverka sin, kollegors och företagets dagar till de bättre genom just få en förståelse för kundens/gästens resa, service, omsorgsförsäljning och internservice
Kommande kursstarter
Varför välja Stigfram AB?
Utvecklingskonsulter med branschexpertis
Evidensbaserad metoder
25 års erfarenhet av kompetensutveckling
Video
Upplägg
MODUL 1 Från Tanke till Köp
Syfte: Få en förståelse för kundens/gästens resa och hur vi behöver tänka, agera och anpassa oss efter varje kund/gäst. Men också hur hela företaget måste jobba tillsammans (och inte i silos) för att överträffa kundens/gästens förväntningar.
Kort beskskrivning:
3 timmar digital lärarledd del där vi berör ämnen som kund/gästresan, olika personas, målgrupper, vilken upplevelse säljer vi?
Kunskapsmål efter modul
Skapat förmåga efter modul
MODUL 2 Service
Syfte: Få en förståelse för vikten av service och proaktivitet samt hur viktigt det är för både företaget och kunden/gästen att vi alltid ger en 100% kund/gäst upplevelse.
Kort beskskrivning:
3 timmar digital lärarledd del där vi berör ämnen som berör Servicetrappan, grunderna i kommunikation, olika kommunikationsstilar mm.
Kunskapsmål efter modulen är att veta vad proaktivitet är, hur man ställer öppna frågor, samt fördelning av försäljningspriset.
Skapat förmåga efter modul är att ställa fler öppna frågor och var mer proaktiv.
MODUL 3 Omsorgsförsäljning
Syfte: Få förståelse för att mitt jobb är att visa omsorg för kunden/gästen och därför alltid hjälpa kunden till den bästa upplevelsen genom att se till att kunden/gästen vet vad vi kan erbjuda och också hjälpa dem att ta rätt beslut.
Kort beskrivning: 3 timmar digital lärarledd del där vi berör ämnen som omsorgsförsäljning, behovsanalyser, och proaktivitet.
Kunskapsmål efter modulen är att veta och förstå att min roll är att hjälpa kunderna/gästerna till bra beslut som göra att vi tjänar mer pengar och kunden/gästen är ännu nöjdare. Med andra ord förstå att styra och guida gästen/kunden genom sälj och köpprocessen är att ge god kund/gäst service och inte att ”pracka på” dem något de inte vill ha.
MODUL 4 Internservice
Syfte: Få en förståelse för att det vi gör internt med och mot varandra speglar hur vi är mot kund/gäst.
Kort beskskrivning:
3 timmar digital lärarledd del där vi berör ämnen som psykologisk trygghet, , värderingar och interna spelregler.
Kunskapsmål efter modulen är att deltagaren ska veta vilka värderingar den styrs av och hur det påverkar hen, men också vilka beteenden vi skapar utifrån företagets värderingar.
Skapat förmåga efter modulen är att lättare kunna navigera i sina beslut som medarbetare efter just företagets värdegrund.
Antal dagar:
4 halvdagar digitalt
Min & Max antal deltagare
10–30
Investering
Pris per deltagare
17000:-
Intresseanmälan
Recensioner
Snittbetyg: 4
StigFram - Kunskap och engagemang som lönar sig
Som partner hjälper vi företag att förverkliga sina strategiska mål. I 25 år har vi arbetat med att skapa framgångsrikt företagande genom ökat antal engagerade medarbetare och målstyrt ledarskap som lett till ökad kundnytta, fler nöjda kunder, och förbättrade resultat....
Tycker upplägget har varit bra. Bra med egna reflektioner och sen att få diskutera i grupp.