Att ge kundservice i världsklass

Hjärtum Utbildning, Rikstäckande
Få mer information om utbildningen, arrangörerna svarar oftast inom 48h 👍

Kursbeskrivning

Anpassad utbildning i kundservice

Utveckla er kundservice till världsklass

Ta er kundservice till en helt ny nivå. Våra utbildare kan komma till er och utbilda er i att ge ett kundbemötande som kunden inte glömmer. 

Bemötandet av kunderna är helt avgörande för er organisations framtid. Under en utbildning kan vi till exempel gå igenom frågetekniker för effektiva samtal. Ni kan få hjälp med ordval och kroppsspråk, att förhålla er till andras negativa attityder, att minska stressen när ni möter besvärliga kunder mm.

För er som arbetar med kundservice finns det höga krav. Hur kunden blir bemött vid första besöket kan vara helt avgörande för fortsatta kontakter.

kundservice utbildning

Anpassad utbildning efter era behov

Hjärtum Utbildning erbjuder anpassade utbildningar i bemötande som skräddarsys efter  era önskemål. En anpassad utbildning har flera fördelar. Bland annat kan ni själva bestämma datum för utbildningen så att det stämmer överens med er verksamhet. Sekretessen på företaget bibehålls då inga utomstående deltar. Hela arbetsgrupper får aktuell information och kunskap på en och samma gång.

Ni kan även gå utbildningen online

Det enda ni behöver är dator, internet och hörlurar eller headset. Ni behöver inte ha någon speciell programvara för att kunna delta och ni får instruktioner från kursledaren för hur allt går till innan utbildningen startar.

Välkommen att kontakta oss för offert och prisförfrågan!

Varför välja Hjärtum Utbildning?

Kursledare med branschexpertis

Centralt läge

Eftertraktad utbildning

Ur innehållet

Exempel på innehåll

Nedan ser ni ett exempel på vad en utbildning i att ge exceptionell kundservice kan innehålla. Boka den i sin helhet, plocka delar eller kombinera med innehåll ur någon av våra andra kundservicekurser.

Vad är, och består, service av egentligen?

  • Små ordval som hjälper eller stjälper samtalet
  • Vad uppskattar våra kunder?
  • Vad är skillnaden mellan bra och dålig service?
  • Det lilla extra som gör den stora skillnaden

Att agera professionellt

  • Vilka egenskaper behöver du ha för att kunna leverera service i världsklass?
  • Din syn eller kundens syn på ditt sätt att ge service
  • Att utveckla sig själv med hjälp att feedback från andra
  • Din professionella yrkesroll och vad som ingår i den

Det goda kundsamtalet

  • Att inleda positivt
  • Att styra samtalet
  • Frågeteknik för ett effektivt samtal
  • Att hantera svåra frågor från våra kunder

Kommunikationen – det jag säger eller hur jag säger?

  • Den tysta kommunikationen som betyder så mycket
  • Kroppsspråkets betydelse
  • Små ordval som hjälper eller stjälper samtalet

Vårt team som arbetar tillsammans

  • Vi som arbetar i serviceteamet
  • Hur får vi alla i teamet med oss?
  • Hur skapar vi en serviceinställd kultur i teamet?
  • Vi är varandras arbetsmiljö – hur bidrar vi i teamet till att ge varandra en bra arbetsmiljö?

Din attityd och inställning

  • Din syn på arbetet och vad som ingår i rollen
  • Din syn på kunderna och deras sätt att vara
  • Din syn på dina kollegor
  • Att lära sig välja attityd

Att orka vara motiverad och positiv i längden

  • Att arbeta med att vara positiv i arbetet
  • Att inte påverkas av andras negativa attityd
  • Att påverka sin omgivning  positivt och sprida arbetsglädje
  • Att ha roligt i jobbet och att ha roligt tillsammans med kunderna

Intresseanmälan

Beställ information

Fyll i formuläret för att få mer information om Att ge kundservice i världsklass, direkt från arrangören. Det är gratis och inte bindande!

reCAPTCHA logo Den här hemsidan är skyddad av reCAPTCHA och Googles Integritetspolicy och Användarvillkor tillämapas.

Recensioner

Snittbetyg: 4,9

Baseras på 17 recensioner
Skriv en recension
5/5
Deltagare 2022
25 jan 2023

Väldigt engagerad och kunnig utbildningsledare!

5/5
Deltagare 2022
25 jan 2023

Dynamisk kursledare, blandat lugn och energi. Lyssnade in, anpassade ämne utefter våra diskussioner varvat med att styra oss mot nästa ämne. Har fått verktyg att hitta hur jag k...

Visa mer
5/5
Jenny Sandgren, tandhygienist
13 nov 2020

Bra att det låg centralt. Fina, frächa lokaler! Mkt bra! Bra kunskap som man även kan använda privat.

Hjärtum Utbildning
Karlaplan 9 B
114 60 Stockholm

Hjärtum Utbildning

Vi har mer än 25 års erfarenhet av utbildning och erbjuder utbildningar inom ledarskap, kundservice, ekonomi, Excel, mm. Våra professionella utbildare och föreläsare genomför utbildningar som utvecklar både kompetens och engagemang.  Förutom våra öppna utbildningar tar vi även fram anpassade utbildningar,...

Läs mer om Hjärtum Utbildning och visa alla utbildningar.

Highlights