Tillsammans blir IHM Business School och Star Republic bäst i klassen.

2020-03-10 IHM Business School

Sveriges ledande affärsskola inom vidareutbildning, IHM Business School, siktar på att ytterligare befästa sin position genom en ökad satsning på sin digitala närvaro. Vägen dit går via branschens bästa kundupplevelse och en satsning på Unified Commerce.

Utbildningssektorn står inför en stor förändring när både hastigheten av våra teknologiska framsteg accelererar och tillgången till information ökar. När efterfrågan av ny kompetens på arbetsmarknaden förändras i den höga grad som den gör idag ökar också behovet av utbildningsformer som hjälper människor att både lära om och lära nytt. Debatten kring “livslångt lärande” har tagit sig hela vägen upp i riksdagen och regeringen har bland annat beslutat om en ökning av både medel och utbildningsplatser för eftergymnasiala utbildningar.

IHM Business School har under en lång tid etablerat en stark position på en marknad där man blivit ett av de ledande komplementen och alternativen gentemot den traditionella högskolan, som av många upplevs som mer fokuserad på akademiska poäng och mindre på pragmatiska utbildningar som förbereder människor på faktiska, efterfrågade yrkesroller. I närtid har man gjort flera större insatser för att förtydliga sitt varumärke och bl.a. uppdaterat både webbplats och visuell identitet. Nästa steg handlar om att vidareutveckla upplevelsen av, och förbättra samverkan mellan, deras digitala initiativ.

I arbetet tillsammans med Star Republic kommer man i första hand fokusera på kundupplevelsen. Till stor del kommer det handla om att se över alla aspekter för att optimera och förbättra den digitala köpresan. Utöver arbetet med utveckling och förvaltning av dagens plattform, kommer Star Republic även att vara involverade i arbetet med digital annonsering, dataanalys, innehållsproduktion, design och UX.

– Vi har lagt en tydlig plan med stort fokus på att utveckla vårt erbjudande och vår digitala affär. Där kommer vi att fortsätta göra nya satsningar och dessutom se till att förädla kunddata på bästa sätt och optimera våra initiativ. Genom Star Republic får vi en partner som kan stödja oss inom flera områden. Med den digitala affären som grund, hjälper de oss att bygga kundvärde och smartare kundupplevelser. För oss handlar Unified Commerce om att möta kundernas behov vid varje touchpoint och att överträffa deras förväntningar där det verkligen räknas, säger Peter Malmqvist, marknadschef på IHM Business School.

– För oss är IHM utbildningsbranschens klarast lysande stjärna, som med ett tydligt fokus på en ny tids affärer snarare än akademisk formalia visat att man skapar morgondagens vassaste yrkesproffs och innovatörer. Att vi på Star Republic fått förtroendet att vidareutveckla den digitala affären för en så affärsdriven organisation som IHM är lika mycket spännande som en källa till ödmjukhet, säger Ola Linder, projektledare och contentansvarig på Star Republic.

– I vårt samarbete möts det bästa av två världar – Star Republic, med ett ursprung inom snabb och dynamisk digital handel, och IHM Business School, en organisation med ett av landets tyngsta och skarpaste affärssinnen, säger Daniel Miari, Chief Experience Officer på Star Republic.


Pressmeddelandet skickades med Mynewsdesk

Så fungerar utbildning.se

Sök och hitta en utbildning du är intresserad av


Beställ information eller boka direkt


Du blir kontaktad av utbildningsarrangören

Håll dig uppdaterad
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få utbildningsförslag, inspiration och aktuell information – direkt till din inkorg. 📨