Avancerad prognostisering för FMCG, konferens i Stockholm 14 mars 2013

2012-11-27 Conductive

Att prognostisera inom FMCG-segmentet är svårt. Det krävs ett avancerat och djupgående arbete för att kunna pricka rätt i sina prognoser. Därför följer vi nu upp förra årets framgångsrika konferens med ytterligare fördjupning inom prognosområdet.

De vanliga business-as-usual produkternas svängningar är kanske lätta att förutse, men hur är det med säsongsskillnader, nya produkter och kampanjer? På årets konferens går vi på djupet med prognosarbetet med hjälp av några av landets ledande företag. Detta är en ypperlig chans för dig som vill bygga på din kunskap och utöka ditt nätverk inom FMCG-området!

För mer information och fullständigt program, klicka här!

DU FÅR LÄRA DIG:
• Att prognostisera för kampanjer, säsonger och tillfälliga varor
• Hur transparanta siffror leder till mer pricksäkra prognoser
• Hur du kan kombinera korta och långa prognoser på ett framgångsrikt sätt

DU KOMMER BL.A. FÅ LYSSNA TILL:

Prognoser och statistiskanalys i all ära – men var kommer kunden in?
Nina Junehed, administrativ inköpschef, Åhléns

Avancerade försäljningsprognoser i butik
Sofia Vaz, chef verksamhetsstyrning/replenishment, ICA
Erik Evensson, chef för prognoser och verktyg, ICA

Framgångsrika prognoser skapas genom väl utarbetade rutiner
Bo Svane, Supply Chain Development Manager, Nestlé
Fredrik Jönsson, Nordic Demand Planner, Nestlé

Detta är en skräddarsydd konferens för dig som är engagerad i prognosprocessen på ditt företag. Vi ger dig chans till nya kunskaper och nytt nätverk! 

Varmt välkommen på konferens!

För mer information och fullständigt program, klicka här!


Pressmeddelandet skickades med Mynewsdesk

Så fungerar utbildning.se

Sök och hitta en utbildning du är intresserad av


Beställ information eller boka direkt


Du blir kontaktad av utbildningsarrangören

Håll dig uppdaterad
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få utbildningsförslag, inspiration och aktuell information – direkt till din inkorg. 📨