Optimerad tjänsteproduktion, konferens i Stockholm 5-6 februari 2013
Mät och styr för lönsam tjänsteproduktion
Effektiv tjänsteproduktion kräver en företagsspecifik modell för mätning och styrning. Du måste identifiera vilka nyckeltal och mål som leder till optimal effektivitet och kundtillfredställelse. Här får du verktyg för att utveckla ditt företags strategier för framgångsrik styrning, mätning och uppföljning.
Att kontinuerligt förbättra produktivitet och kvalitet är en förutsättning för att maximera er konkurrenskraft. Ta del av hur Sveriges främsta tjänsteföretag leder långsiktiga förbättringsarbeten och hur de använder målstyrning för att driva rätt beteenden i sina organisationer.
För mer information och fullständigt program, klicka här!
DU FÅR LÄRA DIG:
• Vad bör vi mäta för att vara effektiva? Nya nyckeltal för att förstå kundens krav
• Att förstå kunden och hur kunden upplever tjänster
• Lean för tjänsteföretag – strategier för ett långsiktigt förbättringsarbete
DU KOMMER BL.A. LYSSNA TILL:
Tjänsteproduktivitet – nya modeller för bättre kvalitet och ökad lönsamhet
Christian Grönroos, Professor of service and relationship marketing, Hanken Svenska handelshögskolan, Finland
Mätning och uppföljning som syr samman kundnöjdhet och lönsamhet
Ulric Björkén, Product and Quality Manager, Fritidsresor
Effektiv processutveckling för olika typer av verksamheter och funktioner inom ett tjänsteproducerande företag
Kjell Åkerblom, Master Lean Expert, Nordea
För mer information och fullständigt program, klicka här!
Varmt välkommen på en utvecklande konferens som ger dig förutsättningarna att lyckas!
Sök och hitta en utbildning du är intresserad av
Beställ information eller boka direkt
Du blir kontaktad av utbildningsarrangören