Kursbeskrivning

Lär dig om nedsättningar/ackord, tvistiga fordringar, anstånd, påminnelser, räntor och inkasso!
Vid bokslutet ska obetalda kundfakturor värderas och kanske bokföras om. Under den här kursen varvar vi teori med flera praktiska exempel och går igenom hur du löser de luriga frågorna om hantering av kundfordringar.
Kommande kursstarter
Målgrupp
Ekonomi- och bokföringspersonal, företagsledare, ekonomichefer, controllers, egna företagare, redovisningskonsulter, revisorer, företagsrådgivare, skatterådgivare m fl
Kursinnehåll
Du kommer lära dig:
- Hantera obetalda kundfakturor och kundförluster rätt – nedskrivning i bokföringen, avdrag vid inkomstskatt och återkrav av moms
- Hur gör du med skatten och momsen vid tvistiga fordringar, nedsättning/ackord och försäljning/factoring av kundfordringar?
- Vad händer med skatt och moms om kunderna får anstånd med betalningar?
- Hur hanteras påminnelser, dröjsmålsräntor och inkasso? Är det moms på detta?
Investering
Pris: 2 390 kr (pris exkl moms). I priset ingår digital kursdokumentation. Du har tillgång till kursen i tre månader (efter sändningsdatumet som inspelad video). Anmälan är personlig och får inte överlåtas
Kursledare
Cecilia Thore
Håkan Larsson
Intresseanmälan
Vilka är Simployer?
Simployer - med passion för både människor och innovation. I 40 år har vi på Simployer sett till att förenkla arbetsvardagen för tusentals nöjda kunder. I dagsläget har vi över 1,2 miljoner användare runtom i Sverige och Norge som använder...