Mer om Kundbemötandeutbildning
Med en utbildning i kundbemötande får du de viktigaste verktygen för att hantera olika kundsituationer. Nöjda kunder lägger grunden för merförsäljning och långvariga kundrelationer.
Kundservice
Kundbemötandet är ett av framtidens viktigaste konkurrensvapen. Att vilja, våga och kunna ge ett personligt bemötande är vägen till framgång i mötet med kunden.
Dagens kunder är krävande. I den hårda konkurrensen kan det vara service och bemötande som gör att kunden väljer just ditt företag. Du som arbetar med kundservice har en mycket viktig roll. Det är du som ska bidra till att skapa en positiv image av företaget och som verkligen har möjlighet att generera merförsäljning.
En utbildning i kundbemötande ger dig kunskaper i kundservice, kommunikation, samarbete och interkulturell kommunikation – kunskaper som kan vara avgörande i valet mellan ditt företag och ett annat. Du lär dig bland annat att:
- Ge exceptionell service till kunder så att det märks och ger resultat
- Använda beprövade tekniker för kundservice som ger kunderna en positiv upplevelse
- Maximera mervärdet för kunden vid personliga möten, telefonkontakter eller webbkontakter
- Effektivt hantera besvärliga kunder och vända klagomål till möjligheter
- Bidra till en kundfokuserad kultur och samtidigt uppnå personlig tillfredställelse och kundnöjdhet
- Visa en positiv, självsäker och professionell inställning i interna och externa kundmöten
Att ge utmärkt kundservice är ofta skillnaden mellan att få och behålla en kund eller att mista kunden. Kursen ger dig verktyg för att bygga upp och underhålla ömsesidigt fördelaktiga kundrelationer. Detta leder till att de blir lojala förespråkare för dig och din organisation.
Utbildningarna vänder sig till dig som behöver skapa positiva relationer med externa eller interna kunder personligen, i telefon eller via webben. Det omfattar help desk, teknisk support, call center och personal som möter kunden personligen. Chefer och teamledare som vill hjälpa sin personal att bli mer kundfokuserad har också nytta av utbildningarna.
Sök och hitta en utbildning du är intresserad av
Beställ information eller boka direkt
Du blir kontaktad av utbildningsarrangören
Kurssamordnare Lars Zetterström om varför du ska gå en diplomutbildning i krisledning på Företagsuniversitetet.
Läs merJenny Gentele, kursledare i utbildningen Diplomerad redovisningsekonom, om goda framtidsutsikter för utbildade redovisningsekonomer och sitt intresse för årsredovisningar.
Läs merWise IT ger BiTA ett uppdrag att ta fram ett utbildningsprogram för Servicedesk agenter – Ett mycket lyckat samarbete!
Läs merAnna Lundberg, HR-specialist och kursledare på kursen ”Agila metoder för HR”, berättar om vilka fördelar ett agilt arbetssätt kan föra med sig till området HR, men även om vilka eventuella utmaningar som kan uppstå.
Läs mer