Visar 1-6 av 6 träffar
Läs hur vi sorterar resultat
Vill du vet mer om hur vi sorterar resultat? Läs mer om hur vi rankar utbildningar i sökresultatet.
Visar 1-6 av 6 träffar

Google Analytics

Google Analytics är en kostnadsfri tjänst som erbjuds av Google som genererar detaljerad webbstatistik om besökare till en webbplats. Google Analytics riktar sig till marknadsförare och är den mest använda webbanalys och statistiktjänsten för webbplatser.

En utbildning i Google Analytics lär dig att spåra besökare från andra webbsidor, sociala medier som Facebook och Twitter, sökmotorer, reklam, pay-per-klick-nätverk eller e-postutskick.

Integrerat med Google Ads kan användarna granska onlinekampanjer genom att spåra målsidans kvalitet och konverteringar. Konverteringar kan omfatta försäljning, leadsgenerering, att titta på en viss sida, eller att ladda ner en viss fil. Dessa kan också mätas i pengar. Genom att använda Google Analytics kan marknadsförare avgöra vilka annonser som presterar, och vilka som inte presterar, som ger information för att optimera eller avsluta kampanjer.

Google Analytics strategi är att visa en konfigurerbar instrumentpanel med data för användare, och mer djupgående data i rapporter. Genom Google Analytics kan lågpresterande sidor identifieras med hjälp av tekniker såsom visualisering av kanaler, där besökare kommer från, hur länge de stannade och deras geografiska läge. Det ger också mer avancerade funktioner, inklusive anpassade besökarsegmentering.

Med en utbildning i Google Analytics lär du dig navigera i Googles plattform och hur du ska strukturera ditt konto. Du får lära dig hur du sätter upp mål och mäter resultatet av din webbtrafik. Du får även lära dig vilka funktioner och rapporter som är viktiga för just dig. Med en Google Analytics kurs ger du dig själv möjligheten att få ut mer av din webbplats och att kunna spåra dina besökare och deras aktivitet på din hemsida. Du kommer att kunna avgöra vilka som är de svagaste delarna på sajten och vilka som driver konverteringar och trafik. 

Vanligt innehåll i en Google Analytics-kurs:

  • Organisering av ditt Google Analytics-konto
  • Viktiga begrepp
  • Rapporterna som du ska ha koll på
  • Hur du analyserar trafik på din webbplats
  • Hur du mäter konverteringar och köp
  • Filtrering av trafiken
  • Hitta dina bästa och sämsta sidor
Så här går du vidare

Sök och hitta en utbildning du är intresserad av


Beställ information eller boka direkt


Du blir kontaktad av utbildningsarrangören

Jämför utbildningar
Jämför utbildningar
Håll dig uppdaterad
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få utbildningsförslag, inspiration och aktuell information – direkt till din inkorg. 📨
Reportage
Kumla Kommun om Framgångsakademin
Framgångsakademin

Våren 2020 grundades Framgångsakademin av Alexander Warg-Pärleros. Syftet var att hjälpa människor att nå sin fulla potential och utvecklas med hjälp av flera av Sveriges mest framgångsrika personer genom onlinekurser och träningsverktyg. I en intervju berättar Lise från Kumla Kommun varför de valde Framgångsakademin.

Läs mer
PRINCE2 – Kungen av projektledni...
Adding Value Consulting AB

– Att vi nu har en mall att utgå ifrån vid allt projektarbete har gjort organisationen mycket mer effektiv och dessutom talar vi alla samma språk. Våra kunder ser att vi arbetar efter en internationell erkänd standard och de vet då att vi är effektiva och har kontroll på risker, kvalitet och levererar det vi har lovat och oftast lite extra därutöver!

Göran Enström, Commercial Manager, Envirotainer

Läs mer
Bentgsfors kommun om Framgångsak...

En av de kommuner som blev nyfikna på Framgångsakademin var Bengtsfors kommun. Dennis Wessman jobbar på kommunens avdelning inom arbete och integration för unga, för dem har Framgångsakademin kommit till stor nytta. Kurserna har hjälpt deltagarna förbättra sitt psykiska mående och bidragit till att de blivit mer inkluderade i samhället. I den här intervjun berättar Dennis mer om hur de gått tillväga.

Läs mer