Visa utbildning.se som: Mobil

Kundresan som verktyg för effektiv kommunikation

Sveriges Kommunikatörer
Kort om utbildningen
Du bestämmer själv din egen takt
3 995 SEK exkl. moms
Nästa tillfälle: Kursen finns tillgänglig när och var du vill. - Distans
Onlineutbildning
   
Distans
On demand: Kundresan som verktyg för effektiv kommunikation

Kursbeskrivning

Vässa kommunikationen genom att skapa förståelse för målgruppens behov och drivkrafter. 

Introduktion och beskrivning

Idag vill de flesta organisationer kalla sig kundcentrerade eller användarfokuserade. Men för att leva upp till det löftet kan det vara nödvändigt att kränga av sig sina egna, hemmablinda glasögon och tvinga sig att se världen ur mottagarens perspektiv.

Kundresan är ett verktyg som hjälper er att rikta om fokus från organisationens kanaler och avdelningar till kundens verklighet. Genom att kartlägga mottagarens hela upplevelse får du förståelse för hur du kan skapa mer effektiv kommunikation, som landar väl hos mottagaren.

Under den här distanskursen går vi igenom hur du gör för att samla in kundinsikter, visualisera dem i en kundresekarta och sedan använda den för att identifiera förbättringsmöjligheter. Teori och modeller kommer att varvas med konkreta exempel, praktiska övningar och tips.

Visste du till exempel att det bara krävs fem kundintervjuer för att få fram 80 % av alla insikter?

Kursformat

Denna kurs finns också som live online där du går tillsammans med andra deltagare under en dag och har videokonferenser tillsammans med kursledaren.

Hur påverkar COVID-19 denna utbildning?

Vi på utbildning.se är övertygade om att kunskap driver människor och organisationer framåt. Det gör även de arrangörer vi samarbetar med.
Många utbildningar ställs exempelvis om från klassrums- till distansutbildning.

För att ta reda på om en utbildning påverkas med anledning av COVID-19, kontakta gärna arrangören.

Målgrupp

Kursen fungerar för dig som inte har möjlighet att närvara på plats och är lämplig för alla typer av organisationer. Kursen är till för dig som vill lära dig mer om vikten av att vara kundorienterad och hur du kan arbeta med kundresan som verktyg.

Du kommer lära dig:

  • Vad kundresan är och hur den kan vara ett värdefullt verktyg i din verksamhet.
  • Hur du samlar in insikter baserade på kundens behov, beteende, förväntningar och problem.
  • Att visualisera en kundresekarta som du kan presentera för dina kollegor.
  • Hur du använder kundresan för att identifiera nya möjligheter och förbättra din kommunikation.

Upplägg

  • Kursen genomförs online on demand när du vill och tidsåtgången är 6-8 timmar totalt.
  • Du kommer att få tillgång till ett antal videoföreläsningar á 15-18 minuter under kursens gång som du kan titta på när du vill. Varje videoföreläsning innehåller en uppgift som du ska lösa.
  • I kursen slutet av kursen finns ett kunskapsquiz för att se hur bra du har tagit till dig de nya kunskaperna.

Kursledare

Petronella Barvaeus är digital strateg med mångårig erfarenhet av att jobba med resultatorienterad kommunikation för både myndigheter, nystartade techbolag och välkända varumärken i en rad olika branscher. Hon är en regelbundet anlitad föreläsare, kursledare och moderator inom digital kommunikation och innovation. Petronella är medgrundare till Maniola Studios där hon har rollen digital strateg.

Förkunskaper

Inga förkunskaper behövs. 

Intresseanmälan

Fyll i formuläret för att få mer information om Kundresan som verktyg för effektiv kommunikation, direkt från arrangören. Det är gratis och inte bindande!

Sveriges Kommunikatörer

Sveriges Kommunikatörer

Sveriges kommunikatörer

Sveriges Kommunikatörer är ett nätverk med över 7 000 kollegor som arbetar med kommunikation. Vi erbjuder kompetensutveckling, nätverk och omvärldsbevakning. Hos Sveriges Kommunikatörer träffar du andra som arbetar med kommunikation och utbyter erfarenheter. Vi erbjuder regionala evenemang, kurser och Nätverk...


Läs mer om Sveriges Kommunikatörer och visa alla utbildningar.

Kontaktuppgifter

Sveriges Kommunikatörer

Sveavägen 31
Stockholm

Intresseanmälan

För att få mer information om utbildningen Kundresan som verktyg för effektiv kommunikation från Sveriges Kommunikatörer, fyll i dina uppgifter:

Recensioner
Kursrecensioner
Bli den första att recensera Kundresan som verktyg för effektiv kommunikation!

Arrangörsrecensioner
(4,6)
Baseras på 6 recensioner.
Alla recensioner för arrangören

Liknande utbildningar