Visa utbildning.se som: Mobil

KUNDSERVICE & KUNDBEMÖTANDE

Stigfram
Kort om utbildningen
8 timmar
6 000 SEK exkl. moms
   
Distans

Kursbeskrivning

KUNDSERVICE & KUNDBEMÖTANDE: 4 + 4 TIMMAR (INTERAKTIV WEBUTBILDNING)

TA DITT NÄSTA STEG INOM KUNDBEMÖTANDE & FÖRSÄLJNING

I en digitaliserad värld ställs det nya krav på oss som servicegivare. Därför behöver vi lära oss att anpassa oss till det ”nya”. Vi börjar därför med grunden till all gäst service, att förstå vem kunden är så att vi kan hjälpa den på bästa vis.

Under utbildningen tittar vi därför både på oss själva och vad vi behöver göra för att lyckas men också vem kunden är vilka olika behov den har. För att vara en riktigt bra servicegivare behöver jag förstå hur mitt eget agerande påverkar hela verksamheten både positivt och negativt. Därför tittar vi närmare på vår inställning till jobbet med hjälp av att förtydliga vilka förväntningar som finns på mig från omgivningen. Vi tittar även närmare på företagets värdegrund och sätter ord på vad den betyder just för oss.

Genomförandet bygger mycket på diskussioner mellan deltagarna där man både utbyter idéer och hjälper varandra. Efter utbildningen har varje deltagare tagit fram några individuella förbättringspunkter som de ska arbeta vidare med.

KURSMÅL

Målet är att deltagarna i sin vardag har en förmåga att bemöta och ge service till kunder på ett medvetet och individanpassat sätt. Detta gör vi genom att under kursen varva teori med praktiska övningar gällande kundpsykologi och kundbemötande. De praktiska övningarna säkerställer att kunskaperna praktiseras i deltagarnas vardag

AGENDA

  • Kundens entydiga inställning till service och kundvård i en digitaliserad värld
  • Våra värderingar/visioner, vad betyder de för mig?
  • Varumärkets önskade position och hur vi når dit
  • De mjuka värdenas betydelse
  • Servicetrappan
  • Det digitala kundvarvet, sömlöst
  • Den personliga inställningen
  • Jag representerar ett varumärke – Vikten av att vara en bra förebild
  • Samarbete över gränserna
  • Delaktighet och motivation
  • Gästpsykologi, hur vet jag vem kunden är? Hur bemöter jag olika personligheter.
  • Effektiv kommunikation
  • Hantera invändningar o missnöje i kundmötet
  • Reklamationshantering i kundmötet

Hur påverkar COVID-19 denna utbildning?

Vi på utbildning.se är övertygade om att kunskap driver människor och organisationer framåt. Det gör även de arrangörer vi samarbetar med.
Många utbildningar ställs exempelvis om från klassrums- till distansutbildning.

För att ta reda på om en utbildning påverkas med anledning av COVID-19, kontakta gärna arrangören.

Intresseanmälan

Fyll i formuläret för att få mer information om KUNDSERVICE & KUNDBEMÖTANDE, direkt från arrangören. Det är gratis och inte bindande!

Stigfram

”Våga sticka ut! Vem minns en lagom trevlig middag, lagom bra film eller en lagom duktig konsult?” Gunnar Ström, Grundare StigFram StigFrams historia Gunnar Ström kom på idén till StigFram under tiden då han drev en rad olika företag (Dobber,...


Läs mer om Stigfram och visa alla utbildningar.
Intresseanmälan

För att få mer information om utbildningen KUNDSERVICE & KUNDBEMÖTANDE från Stigfram, fyll i dina uppgifter:

Recensioner
Bli den första att recensera KUNDSERVICE & KUNDBEMÖTANDE!

Liknande utbildningar