Visa utbildning.se som: Mobil

Industriell marknadsföring

STF Ingenjörsutbildning AB
Kort om utbildningen
10 dagar
24 000 SEK exkl. moms
Nästa tillfälle: 2019-10-17 - Stockholm
Öppen utbildning
   
Stockholm

Kursbeskrivning

Industriell marknadsföring är en av våra Masterkurser inom ledarskap och management. Kursen är på akademisk nivå och efter genomförd kurs finns möjlighet att tentera av 7,5 högskolepoäng.

Industriell marknadsföring vänder sig till dig som har en ledande befattning och som vill utveckla dina affärsmässiga färdigheter. Kursen tar med fokus på Business to Business upp marknadsföringens teorier och modeller, olika metoder gällande marknadsundersökningar samt vilken betydelse inköpsfunktionen har för marknadsföringen roll.

Med avstamp i den traditionella konsumentmarknadsföringen tar vi Uppsalaskolans nätverkssynsätt som den teoretiska grunden för att beskriva och förklara industriella marknaders särdrag. Utifrån dessa grunder utvecklar vi modeller och teorier för industriell marknadsföring där även företags inköpsfunktion utgör ett viktigt inslag.

I kursen behandlas även marknadsföring av tjänster samt de särskilda problem som uppstår när ditt företag marknadsför sig i andra länder.

Olika sätt att genomföra marknadsundersökningar ingår också i kursen.

Målgrupp

Dig som siktar på befattningar som kräver kvalificerad kompetens inom marknadsföring.

Investering

24000 kr exkl. moms.

Kursens mål

  • Du ska kunna redogöra för typiska egenskaper hos industriella marknader (dvs företagsmarknader) och förklara hur dessa skiljer sig från konsumentmarknaders egenskaper.
  • Du ska kunna redogöra för marknadsföringens teoretiska grunder, modeller och begrepp – såväl industriell marknadsföring som konsumentmarknadsföring.
  • Du ska kunna förklara vilken betydelse ett företags inköpsfunktion kan ha för dess marknadsföring.
  • Du ska känna till olika metoder för att genomföra marknadsundersökningar.
  • Du ska kunna analysera olika marknadsföringssituationer i företag som marknadsför sig mot företag samt med hjälp av ovan nämnda teoretiska grunder, modeller och begrepp föreslå hur dessa ska hanteras.
  • Du ska under givna förutsättningar kunna välja lämplig metod för att genomföra en marknadsundersökning.
  • Du ska kritiskt kunna granska, diskutera och reflektera över marknadsföringens roll i samhället rörande både miljöfrågor och etiska aspekter.

Intresseanmälan

Fyll i formuläret för att få mer information om Industriell marknadsföring, direkt från arrangören. Det är gratis och inte bindande!

STF Ingenjörsutbildning AB

STF Ingenjörsutbildning AB

STF Ingenjörsutbildning AB Vi erbjuder utbildningar inom teknikområdet och den främsta målgruppen är tekniker och ingenjörer. STF förmedlar det senaste inom området och vi har ett unikt nätverk av ca 2500 föreläsare, bestående av specialister från industri, högskolor och organisationer....


Läs mer om STF Ingenjörsutbildning AB och visa alla utbildningar.

Kontaktuppgifter

STF Ingenjörsutbildning AB

Kungsbroplan 3 A
101 39 Stockholm

 Visa telefonnummer

Recensioner
Kursrecensioner
Bli den första att recensera Industriell marknadsföring!

Arrangörsrecensioner
(4,6)
Baseras på 45 recensioner.
Alla recensioner för arrangören
Reportage
Jobbar du med teknik?

STF har ett mycket stort kursutbud inom teknik. Vi anpassar oss efter marknaden och kan på så vis alltid ha ett aktuellt kursutbud.

Läs mer