Visa utbildning.se som: Mobil

COVID-19 - hur påverkas din utbildning? Vi samlar artiklar kring coronaviruset och utbildning samt tips för dig som ska söka utbildning. Läs mer här.

Sociala Medier som marknadsföring – inkl. diplomering

Social Media School
Kort om utbildningen
30 - 40 timmar
3 999 SEK exkl. moms
Nästa tillfälle: Löpande start - Distans
Onlineutbildning
   
Distans

Kursbeskrivning

Sociala Medier som marknadsföring

– inkl. diplomering

Det här är en praktisk kurs på distans där du jobbar med din (eller en fiktiv) verksamhet parallellt med kursen. Du kommer därför igång med dina sociala medier på en gång, och får en stark grund för att jobba vidare med dem.

Fördelar med att studera på distans:

  • Du kan studera i den takt som passar dig
  • Du avgör själv studietakten
  • Du kan studera via dator, läsplatta eller telefon
  • Du kan studera var som helst

Kursens mål:

Målet är att du efter avklarad kurs ska ha den kunskap som krävs för att arbeta med sociala medier.

Hur påverkar COVID-19 denna utbildning?

Vi på utbildning.se är övertygade om att kunskap driver människor och organisationer framåt. Det gör även de arrangörer vi samarbetar med.
Många utbildningar ställs exempelvis om från klassrums- till distansutbildning.

För att ta reda på om utbildningen påverkas med anledning av COVID-19, kontakta gärna arrangören.

Målgrupp

Vår kurs är gjord för dig som ska arbeta med sociala medier. Du kanske är egenföretagare, arbetar med ett företags sociala medier, vill arbeta som till exempel social media manager eller bara vill lära dig mer om hur du når ut med sociala medier.

Kursinnehåll

Modul 1 - De största plattformarna

Lektion 1 – Facebook

Lektion 2 – Instagram

Lektion 3 – LinkedIn

Lektion 4 – Pinterest

Lektion 5 – YouTube

Lektion 6 – Twitter

Modul 2 – Att skapa framgångsrikt innehåll

Lektion 1 – Att välja användarnamn

Lektion 2 – Resurser

Lektion 3 – Sökmotoroptimering

Lektion 4 – Hashtaggar

Lektion 5 – Bild

Lektion 6 – Video

Lektion 7 – Rubrik

Lektion 8 – Text

Modul 3 - Sociala medier strategi

Lektion 1 – SWOT-analys

Lektion 2 – Vad är ditt syfte med sociala medier?

Lektion 3 – Målgrupp

Lektion 4 – Vilken tonalitet ska du ha?

Lektion 5 – Vilka plattformar ska du använda?

Lektion 6 – När ska du posta?

Lektion 7 – Grafisk profil

Lektion 8 – Vilken typ av innehåll ska du posta?

Lektion 9 – Hur ska du hantera kritik?

Lektion 10 – KPI och ROI

Modul 4 - Grunderna i digital marknadsföring

Lektion 1 – Annonsera på Youtube

Lektion 2 – Annonsera på andra sociala medier

Lektion 3 – Influencer marketing

Lektion 4 – Att använda en företagsblogg som marknadsföring

Lektion 5 – Målsidor

Lektion 6 – A/B-test

Lektion 7 – E-postlista

Lektion 8 – Tävlingar och utlottningar

Modul 5 - Annonsera på Facebook och Instagram

Lektion 1 – Kom igång med ditt Facebook Business Manager konto

Lektion 2 – Skapa en kampanj och annonsgrupp

Lektion 3 – Målgrupper och annonstyper

Lektion 4 – Skapa din första annons

Lektion 5 – Resultat och optimering

Lektion 6 – Återannonsering

Lektion 7 – Facebook Pixel

Modul 6 - Läs av din statistik

Lektion 1 – Statistik på Instagram

Lektion 2 – Statistik på Youtube

Modul 7 - BONUS

Lektion 1 – Hootsuite

Lektion 2 – Tekniktips

Lektion 3 – Bild- och videobehandling

Lektion 4 – Bra hjälpmedel och appar

Lektion 5 – Nedladdningsbara PDEer

Investering

I kursavgiften ingår:

  • 7 moduler med totalt 46 lektioner
  • Övningsuppgifter
  • Nedladdningsbart material
  • Instruktionsvideor
  • Diplom efter godkända inlämningsuppgifter

Kursledare

Webbkurs: Sociala medier som marknadsföring

Jag som leder kursen Sociala medier som marknadsföring heter Andrea, jag är utbildad inom sociala medier och certifierad i digital marknadsföring.

Jag har spenderat ändlösa timmar med att lära mig så mycket jag bara kan om sociala medier och hur man kan använda dem till sin fördel och vill dela med mig av mina kunskaper och erfarenheter.

Jag har varit och är på båda sidorna av sociala medier, jag började blogga och samarbeta med olika företag för över tio år sedan, men har även marknadsfört mina egna verksamheter via sociala medier.

Min förhoppning är att hjälpa dig ta steget till att använda sociala medier och digital marknadsföring i din verksamhet. Jag vill visa att sociala medier inte behöver vara svårt eller krångligt och ge dig som vill komma igång med sociala medier en guide till hur du börjar och hur du undviker de vanliga fallgroparna. Jag vill helt enkelt hjälpa dig att se positiva resultat på din marknadsföring och göra vägen dit så smidig som möjligt.

Examen, diplom m.m.

Diplomering

Efter godkända inlämningsuppgifter erhåller du ett diplom för genomförd kurs.

webbkurs i sociala medier

Intresseanmälan

Fyll i formuläret för att få mer information om Sociala Medier som marknadsföring – inkl. diplomering, direkt från arrangören. Det är gratis och inte bindande!

Recensioner

Snittbetyg: 5

Baseras på 5 recensioner.

Martin Bergman
(5)
Kursen innehöll allt jag behövde lära mig för att marknadsföra mig bättre i sociala medier
Johan Nilsson
(5)
Bra med alla mallar och hjälpmedel som man fick i kursen, de har jag fortsatt att använda i mitt arbete.
Mikaela Månsdotter
(5)
Väldigt genomgående och bra kurs

Social Media School

Social Media School

Vill du ta nästa steg i din karriär? Eller kanske bara bygga på din kunskapsbank?

Vi på Social Meida School är experter på sociala medier och digital marknadsföring. I våra kurser kan du alltid utgå från din verksamhet i uppgifterna och på så sätt testa dina nya kunskaper i praktiken på en gång. Vår ambition...


Läs mer om Social Media School och visa alla utbildningar.

Kontaktuppgifter

Social Media School

Prästgårdsängen 13
13742 Västerhaninge

 Visa telefonnummer

Recensioner
Kursrecensioner
(5,0)
Baseras på 5 recensioner.
Läs recensioner
Arrangörsrecensioner
(5,0)
Baseras på 5 recensioner.
Alla recensioner för arrangören

Liknande utbildningar