Visa utbildning.se som: Mobil

Nykund- & säljbesöksbokning

Säljkompetens
Kort om utbildningen
2 dagar
11 900 SEK exkl. moms
Nästa tillfälle: 2019-05-14 - Stockholm
Öppen utbildning
   
Stockholm

Kursbeskrivning

Kurs för nykund- och säljbesöksbokning

– Lägg in en ny växel och skapa fler besök och bättre säljresultat

Många företag upplever att de har goda möjligheter att göra affärer när de väl är på plats hos kunderna.

Svårigheten ligger ofta i att nå ut till kunderna och boka besök. Även erfarna säljare anser ofta att det är besvärligt att boka nya kundbesök, framförallt när det gäller nya kunder som inte har gjort affärer med företaget tidigare. I denna kurs kombineras vår praktiska erfarenhet inom besöksbokning med teorier om hur säljare kan boka besök effektivt genom att visa värdet för kunden.

Under denna utbildning lär du dig:

  • Besöksbokningens roll i sälj- ocKurser för Nykund- & säljbesöksbokningh köpprocessen.
  • Egen mental inställning och påverkan av kundens attityd. Vi skapar en säljande atmosfär i samtalet.
  • Förberedelser, säljmallar och retorikstöd.
  • Intresseväckare: hur vi engagerar kunden redan i dialogens inledning.
  • Genomföra effektiv kund- och besöksbokning. Metoder, utveckla en personlig säljstil.
  • Kommunicera entusiasm och det kundvärde besöket innebär.
  • Betydelsen av att följa upp och bekräfta ett besök.
  • Målstyrning. Mätning av kund- och besöksaktivitet mot uppsatta mål.

Målgrupp

Kursen vänder sig till alla som behöver boka kundbesök för att kunna sälja framgångsrikt. Egen säljerfarenhet kan därför variera från rutinerade säljare till de med mindre erfarenhet.

Kursinnehållet är utvecklande även för personer med kundkontakt och god telefonvana som vill få nya spetskunskaper inom detta område.

Kursen kräver inga förkunskaper.

Kursinnehåll

Kursens innehåll:

  • Förberedelser inför framgångsrik kund- och besöksbokning.
  • Självmotivation, säljmallar, retorikutveckling, entusiasm.
  • Kommunikation inriktad mot kundvärde.
  • Inledning av kunddialogen, intresseväckare.
  • Förmåga att kunna skilja mellan kund- och besöksbokning och telefonförsäljning.
  • Olika inledningsstrategier och samtalstempo.
  • Frågeteknik. Att leda kunden med entusiasm till att besluta om ett besök.
  • Invändningshantering.
  • Avslutsteknik: sammanfatta kundvärde och bekräfta bokning.
  • Dokumentation och det kraftfull skriftliga uppföljningsbrevet

Investering

11 900 SEK exkl. moms.

Intresseanmälan

Fyll i formuläret för att få mer information om Nykund- & säljbesöksbokning, direkt från arrangören. Det är gratis och inte bindande!

Recensioner

Matilda Williams
(5)
Har lärt mig mycket som jag kan använda på arbetsplats och privat. Jättebra kurs! Bästa avsnitten var Pain-dalen, kundvärde samt övningarna.
Matilda Williams
(5)
Har lärt mig mycket som jag kan använda på arbetsplats och privat. Jätte bra kurs! Bästa avsnitten var Pain-dalen, kundvärde samt övningarna.
Matilda Johansson - Lernia
(4)
Givande, många bra tips och övningar med fokus på hur man blir en bättre bokare/Säljare. Bra och tydlig utbildare.

Säljkompetens

Säljkompetens

Säljkompetens AB

Att kontinuerlig fortbildning är ett måste för långsiktig karriärsutveckling är idag ett vedertaget påstående. Man måste hela tiden aktivt arbeta för att höja sin yrkesmässiga kompetens för att kunna hänga med i det allt snabbare tempot och en tuffare konkurrens....


Läs mer om Säljkompetens och visa alla utbildningar.

Kontaktuppgifter

Säljkompetens

Barnhusgatan 3
111 23 Stockholm

 Visa telefonnummer

Recensioner
Nykund- & säljbesöksbokning
Kursrecensioner
(4,6)
Baseras på 10 recensioner
Läs recensioner
Arrangörsrecensioner
(4,7)
Baseras på 70 recensioner
Alla recensioner för arrangören