Visa utbildning.se som: Mobil

Bemötande, kundvård och retorik

Retorikhuset Kommunikation AB
Kort om utbildningen
Nästa tillfälle: Enligt överenskommelse - Sverige
   
Ort: Rikstäckande
Typ: Företagsanpassad utbildning

Kursbeskrivning

Bättre retorik ger bättre kundvård

För dig som vill förstå vilken avgörande betydelse bemötande och service har för helheten. För dig som vill förstå vikten av att kunna lyssna, bemöta och vända samtalets riktning. För dig som vill kunna hantera människor och skapa goda relationer. För dig som vill hantera olika typer av människor, skapa god kontakt och ge ett professionellt bemötande.

Arbetssätt

  • Beställarens krav och förväntningar
  • Helhetssyn på serviceorganisationen
  • Värderingar och attityder
  • Ansvar- och arbetssynsätt. Medvetenhet om kundens/medlemmens förväntningar
  • Att kvalitetssäkra de egna processerna för att leverera det kunden/medlemmen vill ha
  • Professionalism

Kommunikation

  • Veta vad jag vill med min kommunikation
  • Självinsikt och ökad medvetenhet om egna och andras kommunikationsmönster
  • Kommunikativ arbetsstil
  • Skapa god kontakt
  • Att ställa frågor som förändrar
  • Aktivt lyssnande
  • Uppmärksamhet på vad som sker när vi kommunicerar
  • Icke-verbal kommunikation
  • Ord, röst och kropp.
  • Om budskapet inte når fram; Hur kan vi kommunicera på ett annat sätt för att få den respons vi vill?

Kundvård/medlemsvård

  • Olika typer av kunder/medlemmar.
  • Att hantera klagomål/svåra kunder/medlemmar
  • Konflikthanteringsstilar
  • Att arbeta med kundvård för att få återkommande kunder/medlemmar
  • Ödmjukhet och glädje! Var till för kunderna/medlemmarna!

Intresseanmälan

Vill du få mer information om Bemötande, kundvård och retorik? Fyll i formuläret så blir du kontaktad av utbildningsarrangören.

Retorikhuset Kommunikation AB



Specialister på effektiva kommunikativa utbildningar

Retorikhuset Kommunikation AB är ett modernt och ledande utbildningsföretag som är specialiserat på effektiva kommunikativa utbildningar i retorik, argumentationsteknik, medarbetarskap, pedagogik och ledarskap mm. Vi har funnits sedan år 2000 och har höjt kompetensen på tusentals nöjda deltagare genom åren....


Läs mer om Retorikhuset Kommunikation AB och visa alla utbildningar.

Kontaktuppgifter

Retorikhuset Kommunikation AB

Brunnsgatan 16
611 32 Nyköping

 Visa telefonnummer

Recensioner
Kursrecensioner
Bli den första att recensera Bemötande, kundvård och retorik!

Arrangörsrecensioner
          (4,8)
Baseras på 99 recensioner
Alla recensioner för arrangören
Mer inom området