Visa utbildning.se som: Mobil

Bemötande, kundvård och retorik

Retorikhuset Kommunikation AB
Kort om utbildningen
Nästa tillfälle: Enligt överenskommelse - Sverige
Företagsanpassad utbildning
   
Rikstäckande

Kursbeskrivning

Bättre retorik ger bättre kundvård

Det är viktigt att kunna göra sig förstådd, speciellt när det kommer till hur du hanterar ditt företags kunder. Med den här utbildningen får du en stabil helhet att stå på inför hur du ska hantera kunder från arbetssätt och kommunikation till ditt kundbemötande.

För dig som vill förstå vilken avgörande betydelse bemötande och service har för helheten. För dig som vill förstå vikten av att kunna lyssna, bemöta och vända samtalets riktning. För dig som vill kunna hantera människor och skapa goda relationer. För dig som vill hantera olika typer av människor, skapa god kontakt och ge ett professionellt bemötande.

Kursinnehåll

Arbetssätt

  • Beställarens krav och förväntningar
  • Helhetssyn på serviceorganisationen
  • Värderingar och attityder
  • Ansvar- och arbetssynsätt. Medvetenhet om kundens/medlemmens förväntningar
  • Att kvalitetssäkra de egna processerna för att leverera det kunden/medlemmen vill ha
  • Professionalism

Kommunikation

  • Veta vad jag vill med min kommunikation
  • Självinsikt och ökad medvetenhet om egna och andras kommunikationsmönster
  • Kommunikativ arbetsstil
  • Skapa god kontakt
  • Att ställa frågor som förändrar
  • Aktivt lyssnande
  • Uppmärksamhet på vad som sker när vi kommunicerar
  • Icke-verbal kommunikation
  • Ord, röst och kropp.
  • Om budskapet inte når fram; Hur kan vi kommunicera på ett annat sätt för att få den respons vi vill?

Kundvård/medlemsvård

  • Olika typer av kunder/medlemmar.
  • Att hantera klagomål/svåra kunder/medlemmar
  • Konflikthanteringsstilar
  • Att arbeta med kundvård för att få återkommande kunder/medlemmar
  • Ödmjukhet och glädje! Var till för kunderna/medlemmarna!

Intresseanmälan

Fyll i formuläret för att få mer information om Bemötande, kundvård och retorik, direkt från arrangören. Det är gratis och inte bindande!

Recensioner

Anita Knorr, Bovärd, Bostads AB Vätterhem
(5)
Kursledaren är rolig, lyhörd och "allseende"
Elitza Ramdson, Bostads AB Vätterhem
(4)
4 av 5
Mattis Carlgren, Bostads AB Vätterhem
(4)
Bra, engagerad och tydlig kursledare.

Retorikhuset Kommunikation AB

Retorikhuset Kommunikation AB

Specialister på effektiva kommunikativa utbildningar

Retorikhuset Kommunikation AB är ett modernt och ledande utbildningsföretag som är specialiserat på effektiva kommunikativa utbildningar i retorik, argumentationsteknik, medarbetarskap, pedagogik och ledarskap mm. Vi har funnits sedan år 2000 och har höjt kompetensen på tusentals nöjda deltagare genom åren....


Läs mer om Retorikhuset Kommunikation AB och visa alla utbildningar.

Kontaktuppgifter

Retorikhuset Kommunikation AB

Brunnsgatan 16
611 32 Nyköping

 Visa telefonnummer

Recensioner
Kursrecensioner
(4,4)
Baseras på 7 recensioner.
Läs recensioner
Arrangörsrecensioner
(4,4)
Baseras på 887 recensioner.
Alla recensioner för arrangören
Reportage
Modern och förstklassig retorik ...

utbildning.se har pratat med den retorikkunniga Berndt Sundsten, kursledare på Retorikhuset. Vi har skrapat ytan på en över 20 år lång karriär inom retorik, kommunikation och försäljning. I intervjun berättar Berndt om varför han tycker att retorik är viktigt, hur det hjälper dig att kommunicera bättre och varför en retorikkurs hjälper dig i din karriär.

Läs mer
Stärk din kompetens

"Mycket bra övningar i olika pedagogiska steg!"

”Jag har lärt mig att jag har större förmåga än jag trodde!”

”Mycket bra blandning av teori och praktik!”

Läs fler kommentarer här!