Kursbeskrivning

Välkomna till denna heltäckande utbildning i Google Ads-annonsering. Du får lära dig hela kedjan från att ta fram en Google sök-strategi, sätta upp en kontostruktur, skapa sökordskampanjer till att lägga bud och följa upp. Vi lägger stor vikt vid att du ska få de bästa tipsen och trixen för att göra din annonsering så effektiv och lönsam som möjligt genom att välja rätt sökord, skriva säljande texter, fördela budgeten på rätt sätt, optimera budgivningen och utesluta olönsam trafik.
Målgrupp
UTBILDNINGEN RIKTAR SIG TILL:
Dig som vill lära dig att skapa lönsam Google Ads-annonsering från ax till limpa och ta dina kunskaper inom Google sök till nästa nivå.
Kursinnehåll
DU FÅR LÄRA DIG:
- Att ta fram en Google sök-strategi
- Att sätta upp ett konto och skapa en bra kontostruktur
- Hur du skapar kampanjer, annonsgrupper och annonser för bästa lönsamhet
- Att göra en sökordsanalys och välja rätt sökord
- Hur olika annonstyper fungerar och hur du skriver säljande annonser
- Tips och trix vid uppsättning av sökordskampanj
- Hur du lyckas med budgivning
- Att fördela budget för bästa lönsamhet
- Hur du utesluter olönsam trafik
- Hur du följer upp om en kampanj varit lyckad och genomgång av Google Ads-rapporter
Upplägg
PROGRAM
09.00 Introduktion till Google Ads
- Hur Google Ads och dess olika delar fungerar
09.30 Förarbete
- Att ta fram en Google sök strategi
- Sätta mätbara mål
- Att välja budget – hur du ska tänka och hur du gör
- Hur du gör en konkurrensanalys
10.15 Fika
10:30 Sökordsanalys
- Att välja sökord för din annonsering och göra en sökordsanalys
- Praktisk övning i att göra din egen sökordsanalys
11:30 Annonser och annonstillägg
- Genomgång av olika annonstyper
- Hur du skriver säljande annonser
- Genomgång av Google Ads-annonstillägg
12.00 Lunch
13:00 Fortsättning annonser och annonstillägg
- Praktisk övning i att skriva egna annonser utifrån din tidigare sökordsanalys.
13:30 Uppsättning: kontostruktur, kampanjinställningar
- Uppsättning av Google Ads konto
- Genomgång av konverteringsspårning
- Hur du sätter upp en lönsam kontostruktur för Google sök
- Budgivning – så ska du tänka
- Rätt kampanjinställningar som är lönsamma – de viktigaste inställningarna
- Övning: set up av Google sök-kampanj
14.15 Optimering och analys
- Quality Score – hur du kan belönas som annonsör
- Optimering av sökord
- Optimering av annonser
- Justering av bud
- Hur du kan utesluta olönsam trafik
- Landningssidor och vad du ska tänka på
15.15 Kaffe
15:30 Uppföljning av kampanjer
- Hur du följer upp om en kampanj varit lyckad
- Genomgång av Google Ads-rapporter
- Förenkla arbetet med Google Ads Editor
16:00 Hur övriga kampanjformat inom Google Ads kompletterar din strategi
- Google Shopping
- Display-annonser på Google
- Youtube
- App
16.30-17.00 Sammanfattning/tid för frågor/avslut
Intresseanmälan

Resumé Akademi
Resumé Akademi är ledande inom utbildningar för dig inom marknadsföring, kommunikation och media. Vår idé och vår uppgift är att vidareutbilda, kompetensutveckla och förse dig med kurser inom digital kommunikation, marknadsstrategi, sociala medier, medieval och dataanalys....