Engelska i reception och telefonväxel – företagsanpassad

Professional English, Distans (+1 orter)
Längd
1 dag
Nästa kurstillfälle
Januari 2024 (+4 kursstarter)
Utbildningsform
Företagsanpassad utbildning
Längd
1 dag
Nästa kurstillfälle
Januari 2024 (+4 kursstarter)
Utbildningsform
Företagsanpassad utbildning
Få mer information om utbildningen, arrangörerna svarar oftast inom 48h 👍

Kursbeskrivning

Engelska för reception

Engelska för reception och telefonväxel – företagsanpassad

Receptionen eller telefonväxeln är ofta en besökares första möte med din organisation. Därför är det extra viktigt att du som arbetar där känner att du kan ge ett gott intryck oavsett om konversationen sker på svenska eller engelska. 

Varmt välkommen till en utbildningsdag där fokus ligger på praktiska övningar för att öka trygghet och säkerhet vid användandet av engelska på arbetsplatsen. Allt för att du som arbetar i reception eller telefonväxel ska känna dig bekväm att möta kunder och besökare som pratar engelska. 

Fokus ligger på det praktiska användandet av språket så att du direkt ska känna dig mer trygg att föra dig på engelska. 

Kommande kursstarter

Välj mellan 4 kursstarter

Januari 2024

  • Företagsanpassad utbildning
  • Distans

Februari 2024

  • Företagsanpassad utbildning
  • Distans

Mars 2024

  • Företagsanpassad utbildning
  • Distans

Kontakta oss!

  • Företagsanpassad utbildning
  • Sverige

Målgrupp

Målgrupp

Utbildningen vänder sig till dig som arbetar i reception, telefonväxel och kundtjänst och som genom praktisk träning önskar bli säkrare och mera professionellt när du tar emot besökare och telefonsamtal på engelska.

Kursinnehåll

Ur kursinnehållet:

  • Lämna och ta emot meddelanden
  • Be om upprepningar och förtydligande
  • Ta emot besökare, small talk
  • Engelska i telefonen, träna på att använda rätt ord och fraser
  • Träna på att bokstavera och ta emot utländska namn och kontaktuppgifter
  • Ställ rätt frågor, förklara och hänvisa
  • Ge anvisningar och vägbeskrivningar
  • Välkomstfraser i reception och kundmottagning

Kursledare

Anna-Karin MurrayAnna-Karin Murray
Anna har arbetat som lärare och språkkonsult inom engelska sedan 1997. Hon har magisterexamen i engelska och pedagogik och har flera års erfarenhet av att bo i engelsktalande länder, bland annat England och USA.

Intresseanmälan

Beställ information

Fyll i formuläret för att få mer information om Engelska i reception och telefonväxel – företagsanpassad, direkt från arrangören. Det är gratis och inte bindande!

reCAPTCHA logo Den här hemsidan är skyddad av reCAPTCHA och Googles Integritetspolicy och Användarvillkor tillämapas.

Recensioner

Snittbetyg: 4,8

Baseras på 25 recensioner
Skriv en recension
5/5
Kursdeltagare, Linköpings kommun
22 nov 2022

Bra att få öva och prata i par

5/5
Kursdeltagare, Linköpings kommun
22 nov 2022

Suuper, very Pleased

5/5
Kursdeltagare, Linköpings kommun
22 nov 2022

Det var väldigt givande

Highlights