Engelska i reception och telefonväxel, distansutbildning

Längd
5 tillfällen
Nästa kurstillfälle
Januari 2024 (+3 kursstarter)
Utbildningsform
Företagsanpassad utbildning
Längd
5 tillfällen
Nästa kurstillfälle
Januari 2024 (+3 kursstarter)
Utbildningsform
Företagsanpassad utbildning
Få mer information om utbildningen, arrangörerna svarar oftast inom 48h 👍

Kursbeskrivning

Engelska för reception

Engelska för reception och telefonväxel, distansutbildning

Receptionen eller telefonväxeln är ofta en besökares första möte med din organisation. Därför är det extra viktigt att du som arbetar där känner att du kan ge ett gott intryck oavsett om konversationen sker på svenska eller engelska. 

Varmt välkommen till en ubildningsdag där fokus ligger på praktiska övningar för att öka trygghet och säkerhet vid användandet av engelska på arbetsplatsen. Allt för att du som arbetar i reception eller telefonväxel ska känna dig bekväm att möta kunder och besökare som pratar engelska. 

Fokus ligger på det praktiska användandet av språket så att du direkt ska känna dig mer trygg när du använder engelska på arbetsplatsen. 

Kommande kursstarter

Välj mellan 3 kursstarter

Januari 2024

  • Företagsanpassad utbildning
  • Distans

Februari 2024

  • Företagsanpassad utbildning
  • Distans

Mars 2024

  • Företagsanpassad utbildning
  • Distans

Målgrupp

Målgrupp

Utbildningen vänder sig till dig som arbetar i reception, telefonväxel och helpdesk och som genom praktisk träning önskar bli säkrare och mera professionell när du tar emot besökare och telefonsamtal på engelska. 

Kursinnehåll

Ur kursinnehållet:

  • Lämna och ta emot meddelanden
  • Be om upprepningar och förtydligande
  • Ta emot besökare, small talk
  • Engelska i telefonen, träna på att använda rätt ord och fraser
  • Bokstavering, förkortningar och ange telefonnummer
  • Ställ rätt frågor, förklara och hänvisa
  • Ge anvisningar och vägbeskrivningar
  • Välkomstfraser i reception och kundmottagning

Kurstillfällen:

I kursen ingår 5 lektionstillfällen á 60 min. via Teams. Vi planerar tillsammans in lektioner utifrån vad som passar in bäst i din vardag, även kvällstid om du önskar det.

Kursledare

Anna-Karin MurrayAnna-Karin Murray
Anna har arbetat som lärare och språkkonsult inom engelska sedan 1997. Hon har magisterexamen i engelska och pedagogik och har flera års erfarenhet av att bo i engelsktalande länder, bland annat England och USA.

Intresseanmälan

Beställ information

Fyll i formuläret för att få mer information om Engelska i reception och telefonväxel, distansutbildning, direkt från arrangören. Det är gratis och inte bindande!

reCAPTCHA logo Den här hemsidan är skyddad av reCAPTCHA och Googles Integritetspolicy och Användarvillkor tillämapas.

Recensioner

Snittbetyg: 4,6

Baseras på 11 recensioner
Skriv en recension
5/5
Kursdeltagare
21 feb 2018
Frontdesk English

Mycket bra, passade oss.

3/5
Kursdeltagare
21 feb 2018
Frontdesk English

Skulle gärna vilja ha ännu mera undervisning och lära mig mera och repetera.

5/5
Kursdeltagare
30 jan 2018
Engelska i reception och telefonväxel

Kursen var helt på engelska, kanon. Vi fick sitta i grupper och prata engelska med varandra

Highlights