Visa utbildning.se som: Mobil

Kvalitetssäkra ditt samtalet på telefon

Praktikertjänst
Kort om utbildningen
2 dagar
Nästa tillfälle: Enligt överenskommelse - Sverige
Företagsanpassad utbildning
   
Rikstäckande

Kursbeskrivning

UPPDRAGSKURS - Kursen hålls hos dig

Hösten 2019 ges chansen för dig som sjuksköterska att gå en tvådagarsutbildning
inom telefonrådgivning. Fokus ligger på hur du ska ge råd och hänvisa patienter
via telefon i olika situationer. Du kommer få en fördjupad kunskap inom ett antal
medicinska ämnen där några av Sveriges främsta föreläsare delar med sig av sin
expertis. Målet är att med rätt teknik ge dig förutsättningar att kvalitetssäkra
och effektivisera samtal som gynnar både dig och patienten.

Målgrupp

Sjuksköterskor

Kursinnehåll

Delar av innehåll:

  • Kvalitetssäkring av rådgivningssamtalet, gott bemötande och medicinsk säkerhet.
  • Samtalsprocessen – samtalets olika faser; öppningsfas, lyssnandefas, analysfas, åtgärdsfas och avslutningsfas
  • Samtalsmetodik – steg-för-steg genom samtalet 
  • Fallgropar och svårigheter i samtalet

Tid & plats

När: Enligt överenskommelse

Kursledare

Elisabeth Almgren Eriksson
Leg. sjuksköterska, omvårdnadshandledare, föreläsare

Intresseanmälan

Fyll i formuläret för att få mer information om Kvalitetssäkra ditt samtalet på telefon, direkt från arrangören. Det är gratis och inte bindande!

Praktikertjänst

Praktikertjänst

Praktikertjänst är Sveriges största vårdföretag och ägs och drivs av oss som själva utför vården. Våra mottagningar finns inom vårdens alla områden, i 220 av landets 290 kommuner. Med omtanke och nytänkande har vi utvecklat Vårdsverige i snart 60 år....


Läs mer om Praktikertjänst och visa alla utbildningar.
Recensioner
Bli den första att recensera Kvalitetssäkra ditt samtalet på telefon!