Visa utbildning.se som: Mobil

Lönsamma kundrelationer

Mindset
Kort om utbildningen
Längd: 2 dagar
Pris: 15 500 SEK exkl. moms
Nästa tillfälle: 2018-03-26 - Stockholm
Ort: Göteborg, Stockholm
Utbildare: Mindset plus
Kommande starter
Stockholm
2018-03-26  
15 500 SEK
2018-05-16  
15 500 SEK
2018-10-08  
15 500 SEK
2018-12-17  
15 500 SEK

Beskrivning av: Lönsamma kundrelationer

Vill du vara med och skapa affärer som bidrar till din och företagets framgång? Vill du ta mer initiativ i kundmöten och driva dialog och affärer framåt? Vill du känna trygghet i att agera i merförsäljningssituationer? Oavsett vilken roll du har i företaget är du en del av säljprocessen. Du representerar och säljer ditt företag indirekt och direkt hela tiden.

Målgrupp

För dig som i din yrkesroll har mycket kundkontakter och är delaktig i säljprocesser. Passar bra för dig som jobbar som konsult, tekniker eller med support.

Kursmål

Med ökad insikt i din roll som kommunikatör kommer du att ta initiativ i kundmöten och driva dialogen och affären framåt. Du kommer öka din kompetens inom merförsäljning och öka din förmåga att presentera lösningsförslag för kunden med konkret affärsnytta. Efter avslutad kurs får du ett kursintyg. Här framgår tydligt vilka kursmål du uppnått med utbildningen.

Om kursen

Lönsamma kundrelationer fokuserar på kommunikation och mötet människor emellan. Vi öppnar för insikten att service och försäljning handlar om samma sak - kundens och företagets bästa. Du får en större förståelse för hur du vårdar och använder ditt förtroendekapital och bli trygg i att agera i merförsäljningssituationer. Du får konkreta verktyg för att möta dina kunder på ett professionellt sätt som känns naturligt för dig. Kursen har en hög interaktivitet och vi tillämpar teorierna i praktiken genom verklighetsnära övningar.

Ur innehållet

  • Säljande kommunikation - professionell och rådgivande påverkan
  • Din roll och ditt ansvar som representant för ditt företag
  • Medveten kommunikation - intryck och avtryck
  • Struktur i säljprocessens olika steg
  • Frågans kraft och det aktiva lyssnandet
  • Effektiv och proaktiv kommunikation
  • Säker och positiv påverkan
  • Vinnande rådgivning med tydlig kundnytta
  • Hur du släpper fokus från priset
  • Hjälpa kunden ta aktivt beslut
  • Öva metoder och tekniker med feedback

Investering

15500 kr

Vad som ingår

  • 2 dagars klassrumsledd utbildning med stöd av Mindsets nätbaserade lärplattform Promote®
  • Stöd av Mindsets utbildare under träningsperioden
  • Förberedande coachutbildning
  • Kursdokumentation
  • Konferenspaket inklusive måltider

Film om Mindset

Mindset utbildar individer och organisationer inom områdena ledarskap, projektledning, affärsmannaskap och kommunikation. Med våra kunders bästa för ögonen ska vi bevisa att bra utbildning ger bestående effekter. Det är vårt sätt att göra världen bättre. Organisation för organisation, människa för människa.

Mindset

Mindset

Med närmare 20 års erfarenhet i branschen är vi ett av Sveriges ledande utbildningsföretag inom Ledarskap, Projektledning, Kommunikation och Försäljning/Affärsmannaskap. Vi har ett gediget utbud av Öppna utbildningar på alla nivåer, såväl som Anpassade utbildningslösningar. Välkommen till oss och utbildning...


Läs mer om Mindset och visa alla utbildningar.

Intresseanmälan

Fyll i dina uppgifter om du är intresserad och vill veta mer om kursen: Lönsamma kundrelationer.


En intresseanmälan ger dig möjlighet att komma i kontakt med utbildningsarrangören


Du blir kontaktad och får mer information - För att kunna ta rätt beslut


En intresseanmälan är ingen bokning. Du förbinder dig inte till något

Errors
Valfritt
Valfritt
Valfritt
Valfritt
Valfritt
Valfritt

Kontaktuppgifter till Mindset

Mindset

Mäster Samuelsgatan 60, 10 tr
111 21 Stockholm

 Visa telefonnummer

Recensioner

Kursdeltagare   |   2017-10-05
Kanonbra kurs med många tips och påminnelser om hur man kan agera i olika situationer.
          (4)
Kursdeltagare   |   2017-10-05
Bra innehåll, många hjälpmedel och konkreta tips.
          (5)
Kursdeltagare   |   2017-10-05
Jag tyckte det var väldigt intressant med frågeställningarna, öppna och stängda frågor.
          (5)