Visa utbildning.se som: Mobil

Anpassad serviceutbildning

Miller Heiman Group
Kort om utbildningen
Längd: 2 dagar
Nästa tillfälle: företagsanpassad, offertförfrågan eller ring 08-4409030 - Sverige
   
Ort: Rikstäckande

Kursbeskrivning

Anpassad serviceutbildning
för att äga kundupplevelsenService Ready

Bli Service Ready genom att välja en serviceträning som är baserad på den senaste forskningen inom kundupplevelser och speciellt anpassad till medarbetare som arbetar i en miljö med krav på kvalitativ kundkommunikation muntligt och skriftligt.

Utbildningen ger alla som arbetar med kundkommunikation attityd, färdigheter och säkerhet att bemöta dagens medvetna kunder.

Serviceutbildningen tränar kundservicepersonal i att:

  • äga kundupplevelsen i varje serviceinteraktion
  • visa respekt för varje kunds unika värde och behov
  • göra det enkelt för kunden att vara kund
  • visa genuint engagemang, vilja och kunskap för att hitta och möta kundens behov
  • hålla vad du lovar, leverera minst det som överenskommits och göra det inom utsatt tid

Servicegivare och serviceledare får:

  • En plattform för kundbemötande och ett konkret förhållningssätt till kundkommunikation som förstärker gemenskap med kollegor samt ger individuell trygghet och säkerhet i arbetet
  • Kritiska färdigheter för att kunna skapa och behålla starka och långsiktiga kundrelationer
  • Ökad effektivitet i kundinteraktioner genom struktur och verktyg som fokuserar på rätt saker
  • Ökad skicklighet att hitta och möta kunders mänskliga och affärsmässiga behov samt hantera utmanande kundbeteenden
  • Ökad konkurrenskraft genom att erbjuda kunderna en konsultativ och kundorienterad service, en särskiljande faktor gentemot konkurrenter
  • Ett objektivt ramverk för att identifiera framgångar vid servicekontakter och att finna områden för förbättring

Oavsett om vårt samarbete avser en företagsanpassad kundserviceutbildning i flera steg eller en punktinsats, stöder vår expertis er från det inledande analysarbetet till de avslutande utvärderingsaktiviteterna.

Vi skräddarsyr träningen till era kundservicemedarbetare genom att anpassa program och lösningar till er affärsmässiga miljö.

För mer information RING 08-440 90 30 eller gör en intresseanmälan.

Målgrupp

Nya eller erfarna servicegivare, supportpersonal och deras chefer samt marknadspersonal med kundkommunikation som en viktig ingrediens i sitt arbete.

Tio vägar mot ett högre säljresultat

Företagsanpassning

Låter kursen intressant och du vill får mer information eller bli kontaktad av den utbildningsansvarige på Miller Heiman Group? Gör då en gratis intresseanmälan nedan eller besök millerheimangroup.se.

Tillsammans med ert företag sätter vi oss ner och diskuterar utbildningsbehovet och hur vi på bästa sätt kan tillgodose era förväntningar. Vi hjälper er med att,

  • skapa en strategi för vad som ska göras före, under och efter utbildningen
  • få och behålla ett aktivt stöd och engagemang från ledning, chefer och HR
  • positionera och marknadsföra utbildningsinitiativet
  • ta reda på vilka utmaningar som är relaterade till utbildningsinsatsen och hur kan vi hantera dessa
  • implementera nya färdigheter och bibehålla effekten av utbildningsinsatsen
  • mäta resultat 

Upplägg

Användarlicens + arvode för klassrumsträning

Vår strukturerade och mycket varierande pedagogik guidar deltagaren genom de olika inlärningsmomenten och bygger upp kunskap och färdigheter som varar livet ut.

  • Teori och gruppdiskussioner med analys av de egna utmaningarna.
  • Avsnitt för analys av nya färdigheter.
  • Lärarledda övningar och gruppövningar för tillämpning av nya färdigheter.
  • Rollspel för övning och utvärdering av färdighetsanvändning.
  • Förberedelser och planering för användning i egna kundsituationer.

Tid & plats

Öppna kursdatum, besök boka kurs på millerheimangroup.se

Företagsspecifika tillfällen enligt era önskemål, ring 08-440 90 30 eller gör en intresseanmälan.

Investering

För företagsanpassad utbildning kontakta Miller Heiman Group via intresseanmälan för offert. 

Öppen utbildning, 16 000 SEK per person.

Examen, diplom m.m.

Coachverktyg för att bibehålla effekt, kontakta oss för mer information.

Intresseanmälan

Fyll i dina uppgifter om du är intresserad och vill veta mer om kursen: Anpassad serviceutbildning.


En intresseanmälan ger dig möjlighet att komma i kontakt med utbildningsarrangören


Du blir kontaktad och får mer information - För att kunna ta rätt beslut


En intresseanmälan är ingen bokning. Du förbinder dig inte till något

Errors
Valfritt
Valfritt
Valfritt
Valfritt
Valfritt

Miller Heiman Group

Miller Heiman Group

Vi tar sälj och service på allvar!

Miller Heiman Group hjälper organisationer att omvandla sina strategier och mål till affärsmässiga resultat.   Våra innovativa lösningar gör det enkelt för våra kunder att utveckla säljare, servicegivare och deras chefer så att ni når önskad effekt. I Sverige har vi...


Läs mer om Miller Heiman Group och visa alla utbildningar.

Kontaktuppgifter

Miller Heiman Group

Odengatan 52
113 51 Stockholm

 Visa telefonnummer