Visa utbildning.se som: Mobil

Telefonister och Receptionister i världsklass steg 2

Mercuri Kongress
Kort om utbildningen
2 dagar
8 900 SEK exkl. moms
Nästa tillfälle: För nästa kursstart, kontakta oss via intresseanmälan nedan! - Stockholm
Öppen utbildning
   
Stockholm

Kursbeskrivning

En fortsättningskurs i att vara kundmedveten.

Det handlar fortfarande om god service, kundmedvetenhet, samarbete, professionell samtalshantering och vett & etikett på kontoret.

Du är serviceinriktad och duktig på att hantera även besvärliga samtal, men du vill fortsätta att utvecklas. Du har gått Telefonister och Receptionister i världsklass steg 1. Du vill också arbeta vidare med att påverka företagets ansikte utåt och vill få hjälp med hur du gör för att ytterligare öka kundmedvetenheten internt, både vad gäller informationsflödet till växel och reception och telefondisciplin.

Vi arbetar vidare med allt du kan göra för att:

  • Vara en telefonist/receptionist i världsklass.
  • Höja blicken och se med andra ögon på ditt arbete dig själv och ditt företag.
  • Driva dina tankar och idéer om kundnytta och god service internt.
  • Skapa positiva avtryck i så väl interna som externa möten.
  • Fortsätta utvecklas som telefonist/receptionist och människa.
  • Påverka din omgivning till att se kundservice som ett konkurrensmedel i verkligheten och inte bara i tal.
  • Lära känna dina styrkor och bli mer medveten om din egen personlighet och ditt sätt att kommunicera.
  • Använda dig själv och dina kunskaper på ett optimalt sätt.

Före kursen besvarar du ett frågeformulär om dina och din chefs förväntningar från denna investering. Målet är att var och en av alla kursdeltagarna ska gå hem med verktyg som påverkar och inverkar.

Målgrupp

Du är serviceinriktad och duktig på att hantera även besvärliga samtal, men du vill fortsätta att utvecklas. Du har gått Telefonister och Receptionister i världsklass steg 1. Du vill också arbeta vidare med att påverka företagets ansikte utåt och vill få hjälp med hur du gör för att ytterligare öka kundmedvetenheten internt, både vad gäller informationsflödet till växel och reception och telefondisciplin.

Kursinnehåll

Det här får du:

  • Fortsatt utbildning i vad du bör tänka på och göra i växel och reception.
  • Kunskap om hur man kan påverka människor positivt.
  • Träning och åter träning på olika typiska situationer du upplever i ditt dagliga arbete.
  • Idéer för hur du kan samarbeta bättre och göra din stämma hörd för att öka kundmedvetenheten internt.
  • Ökad medvetenhet och kunskap om hur du fungerar och kommunicerar samt hur du kan anpassa din kommunikation.
  • Hjälp att se dig själv med kundens ögon.
  • Fortsatt inspiration till att ständigt vara en telefonist/receptionist i världsklas

Investering

8 900 SEK exkl moms

Till dig som står för den här investeringen:

Vår målsättning är att den här investeringen verkligen leder till ökad effektivitet i växel och reception men även att ert företags kundmedvetenhet och telefonpolicy blir ännu bättre. En bra utbildning renderar i en åtgärdslista/aktivitetsplan. Alla vet vi hur lätt det kan vara att den blir liggandes, eftersom det är så mycket när man kommer hem efter att ha varit borta från arbetet. Vi hoppas att du kan ta dig tiden att stötta och följa upp din medarbetare efter kursen. Kunskap och inspiration är en färskvara och behöver uppmuntras!

Kursledare

telefonister och receptionister i världsklassIngegerd Hedberg

Examen, diplom m.m.

Sagt om kursen

Helhetsupplevelse: Det var en riktig eye-opener ang sin egen och andras personligheter. Väldigt nyttigt!
Kompetens: Bra! En väldigt öppen, trevlig och sympatisk kursledare! Hennes skulle jag gärna vilja boka för en personlig handledning
Mest nytta av: Jag ser på mig själv, medarbetarna och kunderna på ett helt annat sätt nu Jag analyserar mig själv och inser att folk uppfattar mig själv på ett annat sätt än vad jag själv tror, vilket är positivt Och jag tar inte mig själv och andra på så stort allvar längre, livet är för kort för att vara tråkigt
Övrigt: Ni hittar verkligen rätt personer för att hålla i era kurser!
– Camilla Laursen, Unikum Datasystem AB

Helhetsupplevelse: Över förväntan! Stort engagemang från kursledare och deltagare. Otroligt givande!
Kompetens: Birgitta var helt underbar! Har aldrig träffat någon som brinner så för människor och kommunikation. Inspirerande!
Rekommenderar: Ja Absolut! Till alla i ett serviceyrke inte bara växel/reception.
Övrigt: Måste verkligen framför vilken fantastisk kursledare Birgitta var! Hon ska ha en stor eloge!!
– Ilona Hedeta, Sollentuna Energi AB

Intresseanmälan

Fyll i formuläret för att få mer information om Telefonister och Receptionister i världsklass steg 2, direkt från arrangören. Det är gratis och inte bindande!

Mercuri Kongress

Mercuri Kongress

Specialister på administration och kundservice!

Letar du efter kompetensutveckling inom administration eller kundservice? Mercuri Kongress är specialiserade inom administration och kundservice! Vi erbjuder utbildning inom säljande kundbemötande, kommunikation, personlig kompetensutveckling och faktakurser för kundservice, administratörer/koordinatorer, assistenter, sekreterare, projektledare och gruppchefer. Välj mellan öppna utbildningar, skräddarsydda...


Läs mer om Mercuri Kongress och visa alla utbildningar.

Kontaktuppgifter

Mercuri Kongress

Orrspelsvägen 13
167 66 Bromma

 Visa telefonnummer

Recensioner
Kursrecensioner
Bli den första att recensera Telefonister och Receptionister i världsklass steg 2!

Arrangörsrecensioner
(4,9)
Baseras på 16 recensioner.
Alla recensioner för arrangören