Kundservice i telefon och skrift - företagsanpassad

Längd
1-4 dagar beroende av behov
Längd
1-4 dagar beroende av behov
Få mer information om utbildningen, arrangörerna svarar oftast inom 48h 👍

Kursbeskrivning

kommunikation

Effektiva metoder och verktyg som är ett måste för serviceorganisationer som vill kunna erbjuda wowservice

Idag räcker det inte längre att erbjuda bra service. Att gå från bra till wow i kundmötet har aldrig varit viktigare och serviceexperten Emilie Loman lär er hur ni gör det i telefon och skrift. 

Detta är ett utbildningsprogram för företag som är redo att ta steget från bra till wow, som vill höja servicenivån ytterligare och ge medarbetarna en gemensam grund och samma förutsättningar att kunna ge wowservice till era kunder.

Hur kunder blir bemötta i kundservice är en nyckel till goda affärsrelationer och lojala kunder som blir era ambassadörer. Ett serviceproffs löser inte bara kundens problem utan bidrar också till företagets affärsmål och hjälper till att stärka kundrelationerna och varumärket.

95% av svenska kunder delar vidare sina dåliga upplevelser
86%
av kunderna kan dessutom tänka sig att betala mer för en bättre kundupplevelse

I denna utbildning har vi paketerat det ni behöver för att imponera på era kunder i varje kundmöte och för att undvika att de sprider vidare en dålig upplevelse. Den hjälper dig och dina medarbetare att utveckla och effektivisera era kundkontakter på ett framgångsrikt sätt. Service, wowservice, är ett hantverk och i denna utbildning fyller vi på verktygslådan med olika metoder och verktyg du kan använda i olika situationer, bland annat effektiva verktyg vi har med oss från Disney i Orlando.
Utbilda dina kundansvariga och ge dem rätt kompetens så har företaget råd att göra misstag! 

Välkommen till en kurs i kundservice som säkerställer att du levererar wow i mötet med kunden oavsett kanal!

Sagt av en tidigare deltagare:
"En del kurser blir ett certifikat som hamnar på väggen.
Sedan finns det kurser som fortsätter att ge, långt efter att de är avslutade.

Kundsupport är verksamhetens starkaste koppling till sina kunder. Lilo hjälpte oss sätta mål, standarder och stöd för att ta vår kundsupport till nästa nivå. Vi har nu verktygen att ge just våra kunder ännu bättre service."


- Christian SpringeProduktionschef, Azets

Målgrupp

Vi har skräddarsytt denna utbildning för dig som vill utvecklas som professionell kundservicemedarbetare och ledare inom kundservice.
Denna utbildning i wowservice vänder sig till dig som möter kunder och som vill lära dig att ge service som wowar kunden och ger lojala ambassadörer. Den riktar sig till dig som arbetar inom kundservice, support eller har kundkontakt på annat sätt, som medarbetare, ledare, coach eller utbildare. 

Kursinnehåll

Exempel på kursinnehåll för våra kunder:

Vad är wowservice?
- Vad vill kunderna ha för service 2023?
- Från bra service till wowservice och varför.
- Servicens viktigaste byggstenar.

Din roll som serviceproffs.
- Din inre och yttre spelplan.
- Hur ditt mindset påverkar din kommunikation och ditt resultat och hur du kan påverka ditt mindset.
- Service som mindset.
- Ditt kommunikationssätt - dina styrkor och överdrivna styrkor. 
  Du får göra ett test från Disney.

Kundmötet.
Hur du blir flexibel genom att kommunicera anpassat till person och situation och till hur vår hjärna fungerar.
- De vanligaste kommunikationspreferenserna och hur du når fram till dem. 
-  5 kommunikationsvanor för att kunna ge wowservice och samtidigt vara effektiv.
- Vinnande skriftlig kommunikation och vilka delar som behöver vara med.
- Ord och meningar att använda och att undvika.
- Hur du disponerar information i skrift för att nå så många som möjligt.
- Vanliga misstag, krockar och fallgropar att undvika i skriftlig kommunikation.
- Tillval: Sälj som service.
Du kan välja till sälj som service om du har en säljande kundservice idag, om du vill börja sälja eller merförsälja eller bara vill ha inspiration om sälj och kundservice.

Effektiva verktyg för:
- Att känna igen olika kommunikationssätt och anpassa din kommunikation till mottagaren.
- Att nå fram till så många som möjligt samtidigt.
- Att paketera negativa budskap positivt.
- Effektivare och snabbare ärendehantering.
- Hur du kan göra det lilla extra.
- Att hantera missnöjda kunder.
- Hur du kan arbeta med att utveckla organisationen med hjälp av kundinsikter.

Vad händer sedan?
Efter utbildningstillfällena får ni:
- Övningar att göra i vardagen.

- Checklista för effektiv skriftlig kommunikation så medarbetarna kan coacha sig själva.

- Utbildningsmaterial för onboarding av nya medarbetare och coachning av befintliga medarbetare.

- Sammanställd dokumentation från alla utbildningstillfällen som kan lägga till grunden till er egna unika servicekultur.

- Dokument med förslag på enkel och effektiv uppföljningsmetodik.

Mål med utbildningen

Målet är att du som deltagare ska kunna bemöta och ge wowservice till kunder på ett situations- och personanpassat sätt så det höjer servicenivå och kundnöjdhet. Du kommer lära dig undvika de vanligaste krockarna som skapar missnöje och hur du hanterar missnöjda kunder.

Under kursen varvas teori med riktiga case och praktiska övningar och efter avslutad utbildning får du övningar att göra i vardagen.

Upplägg

Upplägget skräddarsys utifrån ditt företags eller din organisations behov och förutsättningar. 

Startdatum är flexibla och vi kan hjälpa dig att identifiera var fokus behöver ligga för utbildningarna.

Kursledare

Emilie Loman håller i de flesta utbildningar själv men har ibland med konsulter som är experter på kompletterande områden.

Emilie har jobbat med service i många olika roller och branscher. Allt från snabbköpskassörska och på restaurang till att bygga upp mobiloperatören 3s kundservice i sociala medier och 3Företags ServiceAkademi, ta fram utbildningsprogram för olika företag och att coacha medarbetare i service och bemötande.

Hon är utbildad pedagog, skriftlig kommunikatör, säljare och serviceproffs. 

Emilie Loman, utbildare

Examen, diplom m.m.

Deltagaren får ett diplom efter avslutad utbildning.

Intresseanmälan

Beställ information

Fyll i formuläret för att få mer information om Kundservice i telefon och skrift - företagsanpassad, direkt från arrangören. Det är gratis och inte bindande!

reCAPTCHA logo Den här hemsidan är skyddad av reCAPTCHA och Googles Integritetspolicy och Användarvillkor tillämapas.

Recensioner

Snittbetyg: 5

Baseras på 3 recensioner
Skriv en recension
5/5
Emma Söderström, Diös Fastigheter
13 jun 2023

Toppenbra från första kontakt till uppföljning! Wowservice var det självklara valet när vi bestämde oss för att bli bättre på att kommunicera med våra kunder. Emilie har på ett ...

Visa mer
5/5
Felicia, Samsung Service
10 mar 2022
Så nöjd

Jag är så tacksam att vi fick gå på er fantastiska utbildning. Rekommenderar alla att boka en utbildning med Emelie och Joakim då jag lärt mig så mycket om mig själv och and...

Visa mer
5/5
Elina
10 mar 2022
Fantastisk utbildning!

Grym utbildning som lyft hela vårt team på jobbet. Jag rekommenderar alla att anlita Emelie och Joakim! Tack för allt!

Serviceproffsen Wowservice AB
Högbergsgatan 40
118 26 Stockholm

Emilie Loman är en serviceexpert med över 20 års erfarenhet av att ha arbetat med kundservice, kundupplevelser och kommunikation i olika positioner och olika branscher.Sedan 2016 driver hon Serviceproffsen Wowservice AB med visionen är att höja statusen på serviceyrket och...

Läs mer om Serviceproffsen Wowservice AB och visa alla utbildningar.

Highlights